Støvet har for længst lagt sig på de Europæiske rallycrossbaner. Og efter en forrygende sæson kan 23 årige Ulrik Linnemann se tilbage på hans bedste rallycross-år i hans karriere.
I det tidlige forår meldte rallycrossteamet i en pressemeddelelse ud at ”Det er nu eller aldrig”.
Ambitionerne var høje, målet var en top 5 placering i det samlede FIA Europamesterskab. Og det viste sig at teamets anstrengelser gav pote. Den flotte sølv pokal pryder lige nu værkstedet i Skivum.
Det er helt vildt at vi har gjort det, kommer det fra en smilende Ulrik. Vi havde sat en målsætning der var relativt høj, set i forhold til de midler vi havde til rådighed - og indrømmet… på det givne tidspunkt var jeg måske lidt i tvivl om det overhovedet kunne lykkedes. Dog vidste jeg at vi havde et langt bedre setup på bilen end i 2010, hvor vi endte på en 10. plads. Men at vi skulle ende på en 2. Plads var ikke noget jeg turde spå om, kommer det fra Ulrik, der beskedent giver hans team og sponsorer en kæmpe del af æren. Det kan godt være at jeg er den centrale person i Linnemann Motorsport, men folkene omkring mig har afleveret et formidabelt stykke arbejde, og har serviceret mig og bilen over alt i Europa, så det hele er gået op i en højere enhed. Uden mine trofaste mekanikere, og sponsorer havde vi ikke kunnet lave det bedste danske resultat i rallycross, og kunnet vise det danske flag på anden højeste placering i 2011.
(Foto: Linnemann)
At der er folk der yder så stort et engagement, og bakker mig op på en sådan måde, får mig som kører, til at præstere det bedste.
Sæson 2012
Det halve af de vundne pokaler i motorsport er som bekendt vundet hjemmefra, i form af god forberedelse og planlægning. Så på nuværende tidspunkt er Ulrik i gang med at få de økonomiske ting på plads til 2012 sæsonen. Budgettet er lagt fast, og vi kæmper med at få midler til igen at kunne deltage i alle 10 EM afdelinger i 2012, og vi håber at det kan lykkes, kommer det fra Ulrik.
Den erfaring vi har fået i løbet af de sidste par år, gør at vi præcis ved hvad der skal til for at gøre sig gældende i toppen af ERC. Den økonomiske del vægter selvfølgelig rigtig højt, da det er en dyr sportsgren vi har med at gøre. På den mekaniske side er der nogle spændende forbedringer der skal tilføjes på Peugeot raceren, som vil gøre at vi kan barbere nogle 10´ende dele af omgangstiderne. Derudover er der den fysiske del. Det er selvfølgelig mest optimalt at min kropsvægt er så lav som overhovedet muligt, helst omkring de 70kg. Så det bliver til et par løbeture hver uge. Til sidst skal der sørges for at man ikke bliver ”rusten” altså mister den indre fart som man kalder det. Derfor har jeg blandt andet prøvekørt en legend car på padborg pak. Derudover sørger jeg for at sætte mig bag rattet i en gocart med jævne mellemrum, for at opretholde formen. Så hvis der er nogen der vil udfordre mig, må de endelig sige til, kommer det fra EM 2´eren.
Hele teamet er 100% opsat på at 2012 sæsonen bliver ”året” hvor de står øverst på podiet. Og er igen klar til at arbejde hårdt og målrettet frem imod endnu en topplacering i super1600 klassen.
Med venlig hilsen:
Lars Bisgaard
Promotor for Linnemann Motorsport
Linnemann-Motorsport
Suldrupvej 1
9240 Nibe
Læs mere om: Ulrik LinnemannLinnemann Motorsport |