- Dennis Lind var hurtigst på Mantorp Dennis Lind fra Roskilde blev i weekenden endnu en gang bortdømt i forbindelse med et løb i den svenske Camaro Cup, det svenske svar på den danske DTC-serie. For anden gang i år blev det danske racertalent frataget en sejr, sammen med sit svenske team Memphis Racing. Nu oplyser manager Peter Hartvig, at det efter forrige løb og denne weekends ”mærkværdige kendelser” overvejes kraftigt, om det længere er interessant, at deltage i løb i den svenske serie.
Dennis Lind kørte sig i første løb på Mantorp Park til endnu en pokal, da han kørte sig fra niende startposition til en placering som nummer tre. Det varede dog ikke længe, før pokalen blev frataget Dennis, da løbsledelsen efterfølgende idømte en fem sekunders straf for en påkørsel, hvilket sendte Dennis ned på en placering som nummer fem. Dennis havde dog sat heatets hurtigste omgang, hvilket gav pole position til andet løb. Dennis kontrollerede løbet fra front, men et uheld sendte safetycar på banen. Ved løbets restart var det Dennis, der som forreste mand bestemte feltets fart, da safetycaren var trukket ind. Ikke desto mindre blev Dennis dømt for tyvstart og fik en drive-through straf, som Dennis og teamet valgte ikke at tage. Teamet blev i stedet frataget sejren, hvilket er anden gang i år. Tidligere på sæsonen fik Dennis frataget en sejr på Ring Knutstorp for anvendelse af en forkert bolt i forhjulsophænget – en bolt som flere af de øvrige teams i top femten også anvender.
(Foto: Jan Kaiser)
”Det er yderst skuffende og frustrerende” fortæller en ærgerlig Dennis Lind om weekendens oplevelser. ”Vi ved ikke hvorfor, men det er ikke forkert at sige, at vi føler os forfulgt. Vi fik frataget sejren på Ring Knutstorp tidligere på året og måtte efterfølgende acceptere, at bolten ikke var den godkendte, selvom den ikke gav os nogen fordel. Så det var i og for sig OK, men når man så finder ud af, at så godt som alle andre også kører med samme bolt, men ingen straf får, så bliver man selvfølgelig rigtig irriteret. I første løb i denne weekend får jeg fem sekunders straf for en påkørsel, som jeg ikke forstår, jeg skal have straf for. Jeg accepterede pænt og ville netop ikke lave ballade, da der ikke er grund til at komme i dommernes søgelys. Andet løb styrede jeg fra front og skulle også styre feltets fart efter safetycaren var trukket ind, efter perioden med gult flag. Hvordan jeg får en straf for tyvstart, er mig komplet uforståeligt. Vi ser konkurrenter slippe afsted med hårde påkørsler, og biler der har for lav ridehøjde, men vi bliver konstant ramt af straffe vi ikke forstår. Der bliver brugt rigtig mange penge, på at køre de løb og når man så bliver bortdømt, så må man tage det hele op til overvejelse”.
Manager Peter Hartvig har også taget episoderne i Sverige op til overvejelse. ”Vi har på både Knutstorp og Mantorp vist, at vi var de hurtigste, men alligevel er vi bortdømt ca. 80 points. Havde dette ikke været sket, havde vi ført stort i den Svenske Serie. Vi skal nu fokusere på at hente det forspring, der er til Jan og Casper i det danske Auto-G DTC mesterskab, så det er der, vi nu vælger at lægge vores Energi. Det der er sket i Sverige er jo bare til at smile over - og tænke sit”.
Jan Kaiser Læs mere om: Dennis LindMantorp Park07/07/12 - Mantorp Park - STCC |