Den 2. fri træning blev kørt torsdag aften dansk tid og her var det overraskende nok Toyota der satte stregen i sandet. Toyota TS030 – Hybrid med Alexander Wurz med Nicolas Lapierre satte igennem hele session standarden for hvor hurtig der kunne køres.
Længe så det ud som om at den eneste der kunne følge med Toyotaen var Audi R18 e-tron Quattro, men tilslut i denne session viste Tom Kristensen, Allan McNish og Lucas Di Grassi at deres Audi R18 ultra godt kunne være med i toppen af feltet, og de endte kun 0,438 sek. efter Toyotaen. Overraskelsen i denne session var at JRM og deres benzindrevne HPD ARX 03a – Honda kørte rigtig stærkt med David Brabham, Karun Chandhok og Peter Dumbreck bag rattet. Kun 0,993 sekund efter Toyota Racing, hvilket er meget overraskende.
LMP2 klassen blev domineret af Signatech Nissan og deres Oreca 03 – Nissan kørt af Franck Mailleux, Olivier Lombard og Jordan Tresson. Generelt viste Nissan motoren i denne session at de igen er på toppen, selvom der stadig skal arbejdes med de biler, for de meget stærke HPD ARX 03b – Honda’er er ikke langt fra Nissan performance.
GTE Pro var overraskende domineret af Stefan Mücke og Darren Turner der deler en Aston Martin Vantage V8, næst hurtigst var Team Felbermayer-Proton og deres Porsche 911 RSR (997). Det overraskende ved denne session var at ingen af de to AF Corse kunne være med i toppen.
GTE Am var det Larbre Competition Chevrolet Corvette C6-ZR1 med Patrick Bornhauser, Julien Canal og Fernando Rees der var hurtigst, efterfulgt af Team Felbermayer-Proton og deres Porsche 911 RSR (997) kørt af Christian Ried, Gianluca Roda og Paolo Ruberti, men der er mere end 1 sekund imellem de to.
Dagen i dag byder på en times fri træning og senere på dagen kommer vi til kavlifikationen.
Vejgaard
Læs mere om: 15/09/12 - Interlagos - FIA WEC - FIA VM |