Så nærmer sæsonstarten sig, og det ser ud til at kunne gå hen og blive en ganske flot sæson for SUNOCO SSC. Der er indtil nu tilmeldt 38 biler totalt og til det første løb den 20. og 21. april forventes ca. 25 biler til start.
Som sædvanlig er der 4 divisioner i klassen, og der er ingen tvivl om at der bliver hård konkurrence. I division 2 skal Martin Vedel Mortensen forsvare sin titel fra 2012, og det bliver garanteret ikke let. Hans Hartmann kommer i hans tidligere DTC racer, en Honda Accord Euro R, og den ved vi er hurtig. Det kan godt være at division 2 bliver kaldt den lille klasse, men tidligere år har vist at der ofte bliver vist rigtig godt race i den klasse, så det er absolut værd at holde øje med bilerne i division 2.
Det er en af de tidligere DTC racere som Hans Hartmann stiller op i. Om det præcis er den på billedet vides ikke (Foto: Keld Dohm)
Også i den lidt kraftigere division 3 kommer der en gammel kending af klassen tilbage, nemlig Michael Klostermann, der har fået en V8 motor lagt i sin BMW. Sidste gang Michael kørte med var det med en mindre motor i division 2, og selv her kunne han være med helt oppe i front af det samlede felt, så det bliver spændende at se om han kan drille frontrunnerne i de 2 store divisioner. Under alle omstændigheder så må Klostermann finde sig i at blive udråbt til favorit i division 3, og så må det være op til Tor, Gregers og de andre i klassen at bevise, at de kan hamle op med ham.
I division 4 Special-GT er der i år rigtig mange skarpe med. Det er faktisk klart den største division i år, så her bliver der virkelig noget at kæmpe for. Selvfølgelig kommer sidste års generelle mester Jørgen Hansen, men han får det ikke let i år, og slet ikke til åbningsløbet, hvor han stiller med sin Cup bil, da hans vanlige Porsche jo desværre blev skadet for nylig på Hockenheim, og han formentlig ikke når at få den klar. Christian Siepmann viste allerede sidste år, at han kan være med, så mon ikke han vil gøre alt for at holde sig foran ”Gamle Hansen”.
Specielt til åbningsløbet skal man nok også holde godt øje med Roland Poulsen, der kommer i en Porsche 997 GT3-cup, altså samme bil som Jørgen Hansen normalt kører i. Han er lidt ukendt for undertegnede, men rygtet vil vide at han er hurtig. En anden division 4 kører det bliver spændende at følge er Jonas Sejersen. Jonas har de sidste 4 år kørt Drift, men nu vil han altså prøve kræfter med SSC i hans meget kraftfulde Toyota Supra. Den yder efter sigende lige i underkanten af 700 hk, og så er spørgsmålet vel bare om Jonas kan lade være med at smide den sidelæns rundt i svingene.
Det er denne Porsche vi forventer at se Jørgen Hansen i til åbningsløbet (Foto: Keld Dohm)
I den sidste division Special Prototype er der også pænt med deltagere, og er det som det plejer, så er Claus Christensen manden man skal slå hvis man vil vinde klassen. Han har gang på gang bevist at han er ekstrem hurtig, og ikke mindst på Ring Djursland, hvor han jo nærmest har for vane at sætte banerekord når han stiller op. Det bliver også til et glædeligt gensyn med en Stealth B6 GT med Christer Gislerud bag rattet, og han har også først vist at han er meget hurtig. Sidst men ikke mindst, så der nogen der glæder sig til igen at se den tidligere formand for SSC Kørerforeningen Knud Erik Sørensen i en Chevrolet Beretta Transam GT1.
Alt i alt er det et stort og meget varieret felt der kommer til start den 20. og 21. april på Ring Djursland i SUNOCO SSC, og der bliver garanteret noget både seværdigt og fair race at se.
SUNOCO SSC
www.specialsalooncar.dk
Keld O. Dohm
Læs mere om: Ring Djursland21/04/13 - Ring Djursland - Special Saloon |