Sjovt som løbet ind i mellem virker meget uroligt. Forstået på den måde at afkørsler, småsammenstød osv. kommer lidt i bølger.
Det hele er dog stadig med Audi front, mens Morgan Nissanen med David Heinemeier Hansson ikke længere er front. Uheldene kommer i bølger, sådan kan det umiddelbart virke. Der har været mange små hændelser rundt omkring på den lange bane. En af de større kaldte safety car på banen. Det var LMP2 #36 - en Alpine Nissan som punkterede. Det var ikke så meget punkteringen men mere det der fulgte med. Dækeksplosionen forårsagede ret meget materielskade som kom ud på banen at ligge. Og straks da denne SC periode var overstået kom der en ny. Denne gang med løsslupne dele fra den eneste tilbageværende LMP2 Lotus.
I forbindelse med den første SC periode, skyndte Corvetten med #73 at køre ind i pitgaragen. Det viste sig dog at være et tilsyneladende obligatorisk stop for skift af bremser. Og sandelig om ikke David Heinemeier Hansson ikke spinner rundt. Med pitbesøg kostede det en omgang og bilen er nu nummer 14 generelt og nummer 6 i klassen. Faktisk ligger der 7 biler indenfor 2 omgange i denne klasse.
I GTE Pro klassen er Jan Magnussens Corvette nummer 29 og nummer 7 i klassen. Pt. er det Jordan Taylor der sidder i bilen. Klassen føres ikke uventet af 2 AM racere og er efterfulgt af en Porsche.
I GTE Am klassen er situationen den at AF Corse fører efterfulgt af 3 Porscher.
I LMP1 klassen er det Audi i front i samme rækkefølge som bilernes numre. I Audi #2 er det Loic Duval der er bag rattet, og var bilen ved at blive truet af bilen bag den så er afstanden øget siden kørerskiftet. Forskellen på de to biler er godt et minut, og de har begge været i pit lige mange gange.
Dons
Læs mere om: Le Mans23/06/13 - Le Mans - Le Mans |