Det startede med endnu en lang safetycar periode, dem har der været en del af. Autoværnet skulle udbedres efter endnu et uheld, da Le Mans løbsledelsen ikke accepterer at der gås på kompromis med sikkerheden på banen Det har været en relativ stille time, efter 20 min. kunne løbet atter frigives. Under safetycar perioden har vejret artet sig således at der er flere som er skiftet over til slicks.
Det er Loic Duval som er kommet i den førende Audi #2
Banen er under optørring men stadig lumsk. Den var stadig delvis våd da løbet blev frigivet og Kazuki Nakajima i Toyota #7 kiksede en nedbremsning ind til Dunlop svinget, det så meget dramatisk ud da han fløj henover svinget og afsluttede med at spinde rundt, heldigvis skete der ingen skade, men det var tæt på.
Stillingen kl. 11.00:
LMP1:
Audi #2, Toyota #8, Toyota #7, Audi #3
LMP2
Morgan-Nissan #35, Morgan-Nissan #24, Oreca-Nissan #26, Zytek-Nissan #42
GTE Pro:
Porsche# 92, Aston Martin #97, Porsche# 91
GTE Am:
Porsche #76, Ferrari #55, Porsche #77, Ferrari #61.
For de danske kørere betyder det at Tom Kristensen stadig ligger nummer 1, David Heinemeier Hansson ligger nummer 8 og nummer 2 i LMP2 klassen. Jan Magnussen ligger nummer 24 og nummer 7 i GTEpro klassen. Henrik Bess
Læs mere om: Le Mans23/06/13 - Le Mans - Le Mans |