Onsdagens første testsession gav mere plads på banen idet, det kun var de to GT klasser der testede. Prototyperne og de åbne klasser kørte ikke med én undtagelse, nemlig DeltaWing bilen. Det var der en grund til.
NGT Motorsports bilen med blandt andet Christina Nielsen blev generelt nummer otte og nummer tre i GTD klassen. Daytona prototyperne, LMP2 og LMPC bilerne som har fået andet navn i den nye serie, P og PC, kørte ikke test onsdag. Faktisk blev deres test mere eller mindre afbrudt tirsdag, hvor der tidligere omtalt var en periode med rødt flag. Årsagen er at man under den første test havde visse problemer med dækkene.
I dagens anden test kom de seriøse problemer så.
Den ene af Corvette DP'erne er nok endt som totalskadet efter at den angiveligt mistede enten dæk eller dele af dækket, og derefter blev luftbåren. Den trillede ved landing rundt flere gange. Køreren, Richard Westbrook, slap heldigvis uskadt fra uheldet. Derefter valgte IMSA og Continental Tyre at trække P og PC klasserne ud og de kom heller ikke ud at køre onsdag. Stort set alle teams i de to store klasser har ved testen på Daytona haft store problemer med netop dækkene, der ikke ser ud til at kan klare effekten af den reglementsændring der er lavet til 2014 sæsonen. Det er reglerne for aerodynamikken der er ændret således at der skal være mere downforce på bilerne i næste sæson. Det kan de nuværende dæk til de to store klasser tilsyneladende ikke holde til.
(Foto: imsa.com)
Tiderne fra ondagens første test:
|
Pl |
Kl |
Nr |
Team |
Bil |
Omg |
Diff |
Tid |
|
1 |
P |
0 |
DELTA WING RACING |
DELTAWING DWC 13 |
42 |
- - - |
1:41.964 |
2 |
GTLM |
93 |
SRT MOTORSPORTS |
SRT VIPER GTS-R |
44 |
4.948 |
1:46.912 |
3 |
GTLM |
62 |
FERRARI CORSE CLIENTI |
FERRARI 458 |
56 |
5.081 |
1:47.045 |
|
4 |
GTLM |
007 |
ASTON MARTIN RACING |
AM VANTAGE |
67 |
5.282 |
1:47.246 |
5 |
GTLM |
56 |
BMW TEAM RLL |
BMW Z4 GTE |
61 |
5.827 |
1:47.791 |
6 |
GTLM |
55 |
BMW TEAM RLL |
BMW Z4 GTE |
68 |
5.943 |
1:47.907 |
|
7 |
GTD |
63 |
FERRARI CORSE CLIENTI |
FERRARI 458 |
44 |
6.783 |
1:48.747 |
8 |
GTD |
45 |
FLYING LIZARD MOTORSPORTS |
AUDI R8 |
33 |
6.796 |
1:48.760 |
9 |
GTD |
30 |
NGT MOTORSPORT |
PORSCHE GT AMERICA |
51 |
6.902 |
1:48.866 |
|
10 |
GTD |
44 |
MAGNUS RACING |
PORSCHE GT AMERICA |
57 |
6.910 |
1:48.874 |
11 |
GTD |
46 |
FALL-LINE MOTORSPORTS |
AUDI R8 |
58 |
7.095 |
1:49.059 |
12 |
GTD |
22 |
ALEX JOB RACING |
PORSCHE GT AMERICA |
41 |
7.225 |
1:49.189 |
|
13 |
GTD |
58 |
SNOW RACING/WRIGHT MOTORSPORTS |
PORSCHE GT AMERICA |
51 |
7.426 |
1:49.390 |
14 |
GTD |
18 |
MUEHLNER MOTORSPORTS AMERICA |
PORSCHE GT AMERICA |
19 |
7.430 |
1:49.394 |
15 |
GTD |
48 |
PAUL MILLER RACING |
AUDI R8 |
55 |
7.433 |
1:49.397 |
|
16 |
GTD |
23 |
TEAM SEATTLE/ALEX JOB |
PORSCHE GT AMERICA |
58 |
7.573 |
1:49.537 |
17 |
GTD |
24 |
AUDI SPORT CUSTOMER RACING |
AUDI R8 |
56 |
7.667 |
1:49.631 |
18 |
GTD |
72 |
EXTREME SPEED MOTORSPORTS |
FERRARI 458 |
41 |
7.765 |
1:49.729 |
|
19 |
GTD |
35 |
FLYING LIZARD MOTORSPORTS |
AUDI R8 |
27 |
7.823 |
1:49.787 |
20 |
GTD |
73 |
HORTON AUTOSPORT |
PORSCHE GT AMERICA |
53 |
7.939 |
1:49.903 |
21 |
GTD |
66 |
TRG-AMR |
AM VANTAGE |
51 |
8.376 |
1:50.340 |
|
22 |
GTD |
19 |
MUEHLNER MOTORSPORTS AMERICA |
PORSCHE GT AMERICA |
36 |
8.604 |
1:50.568 |
23 |
GTD |
29 |
KONRAD MOTORSPORT |
PORSCHE GT AMERICA |
50 |
9.058 |
1:51.022 |
24 |
GTD |
94 |
TURNER MOTORSPORT |
BMW Z4 |
8 |
9.312 |
1:51.276 |
|
25 |
GTD |
33 |
RILEY MOTORSPORTS |
SRT VIPER GT3-R |
41 |
9.845 |
1:51.809 |
|
Læs mere om: Christina NielsenDaytonaDaytona test tirsdag - 1. sessionDaytona test tirsdag - 2. session |