Weekenden viste sig at blive en stejl indlæringskurve for danskerens team Porsche North America. Efter at have vundet sæsonens to første racerløb på baner med høj fart og lav downforce, har den klassiske hækmotoriseret Porsche været stækket på de efterfølgende racerbaner i serien, hvor kravet til høj downforce er dominerende. IMSA, organisationen bag TUDOR United SportsCar Championship, arbejder kontinuerligt på at udjævne styrkeforholdene i GTLM-klassen, hvor de to fabriksstøttede Porsche 911 RSR fra Porsche North America, dyster mod fabriksteam fra BMW, Viper og Ferrari. Før weekendens afdeling på Road America ændrede IMSA AOP-reglementet (Adjustment of Performance), og tillod Porsche-teamet en større frontspoiler, modificeret bagvinge og større luft restrictor, men uden mulighed for at teste ændringer forud for løbet, blev ottende afdeling af mesterskabet en udviklingsweekend for hele teamet.
(Foto: Porsche Media)
”Vi kæmpede hårdt i weekenden og lå lige til sidst med i kampen om en podieplacering,” fortæller Michael Christensen efter at makkerparret i Porsche #912 ydede en heltemodig indsats for at nå podiet, efter at deres bil blev påkørt på anden omgang og spandt rundt om sin egen aksel.
”Påkørslen i starten satte os langt tilbage i feltet, men takket været en kæmpe indsats af hele teamet, der igen udførte gode pitstop, fik vi kørt os tilbage, og kunne mod slutningen kæmpe med Viper-teamet om tredjepladsen i løbet,” forklarer danskeren.
(Foto: Porsche Media)
”Vores Porsche (911 RSR, red.) har en bedre balance nu, men jeg tror på, at der mere fart at hente i bilen, når vi får analyseret vores data fra weekenden, og kørt test-simulationer,” slutter danskeren.
Næste løb i TUDOR United SportsCar Championship køres den 24. august i Virginia.
www.michaelkchristensen.com
Læs mere om: Road America10/08/14 - Road America - SportsCar Championship |