I forrige uge deltog den danske fabrikskører i én tredages test af LMP1 Porsche 919 Hybrid på den franske Formel 1-bane Magny-Cours. Testen af den lynhurtige Le Mans-racer, var et led i Porsche Team’s forberedelser frem mod lørdagens afdeling i Sports Car World Endurance Championship WEC, der køres i Austin, Texas.
På selv samme racerbane køres der tidligere på dagen næstsidste afdeling i TUDOR United SportsCar Championship, hvor den unge dansker igen danner par med sin amerikanske Porsche-makker Patring Long, i Porsche North Americas hvide Porsche 911 RSR med startnummer 912.
(Foto: Porsche Media)
Det er imidlertid første gang, Michael Christensen gæster den relativt nye texanske Formel 1-bane, hvor han ser frem til at køre race i den lune ørkenluft.
”På grund af banens størrelse forventer jeg et race, der minder meget om et løb i Europa, uden alt for meget brug af banens safetycar. Det skyldes banens layout, hvor store afkørselsarealer er lig med langt mindre konsekvens, hvis du laver en kørerfejl, hvilket står i skærende kontrast til alle de klassiske amerikanske racerbaner vi ellers kører på, hvor selv små fejl straffes meget hårdt,” forklarer Michael Christensen.
”Banen er virkelig cool. Der er mange udfordrende sving kombineret med store niveauforskelle, og det bliver spændende at se, hvordan styrkeforholdet er mellem bilerne i GTLM-klassen,” udbyder Michael Christesen, der ikke er i tvivl om at der venter både team og kørere en stor opgave, specielt efter at organisationen igen har justeret på AOP-reglementet (Adjustment of Performance).
”Nu ved vi ikke hvordan vores Porsche er i forhold til konkurrenterne, men vi skal give den max gas. Der er to agendaer for Porsche. Den ene er vores egne chancer i mesterskabet, men lige så vigtigt er det at fastholde føringen i konstruktørernes generelle mesterskab, hvor Porsche er i spidsen,” slutter danskeren.
www.michaelkchristensen.com
Læs mere om: Michael Klitgaard ChristensenCircuit of the Americas20/09/14 - Circuit of the Americas - SportsCar Championship |