Dansk erhvervsliv har for alvor fået øjnene op for de sponsormuligheder og netværk, Motorsporten tilbyder.
Naturligvis er Saxo Bank med sin involvering i Marco Sørensens karriere, både i GP 2 serien og Young Driver WEC teamet, absolut de mest kendte.
Men en underskov af andre sponsorer har, med den succes vore 3 mest kendte internationale unge stjerner oplever, også set de meget interessante muligheder der er i den internationale racerverden.
Kevin Magnussen, Marco Sørensen og Michael Christensen er stadig kun i starten af 20'erne, og er alle i teams, der kan give dem muligheder for det helt store gennembrud snarligt. Og dermed også sikre deres bagland et meget lønsomt udbytte for deres investeringer.
5 helt unge talenter mellem 16 og 19 år er nu, med hjælp fra investorer og sponsorer ansporet af denne udvikling, også godt på vej i deres internationale formel karriere.
Først fik vi Lasse Sørensen i Renault Worldseries 2,0 med stor støtte fra Saxo Bank.
Lasse Sørensen’s 2015 racerbil
Og i denne uge blev både Nicolas Beer og Mikkel Jensen annonceret som kørere i FIA F3 Europe serien. Begge med god støtte fra visionære investorer.
Senest er 16 årige Mathias Kristensen, der sluttede på 3. pladsen i det Danske Formel Ford mesterskab 2014, bekræftet som kører hos Italienske JD Motorsport i Renault Worldseries 2,0 serien.
Mathias Kristensen kørte Toyota i Vinter (Foto: Toyota NEZ series)
Mathias har i vinter samlet værdifuld erfaring i det New Zealandske Toyota Racing Series mesterskab, hvor han gennemførte alle 15 løb med gode placeringer, og samlede god erfaring som forberedelse til sæsonen i Renault Worldseries.
Også 16 årige Jan Jønck fra Århus skal deltage på den internationale scene i 2015, hvor han starter for RS Competition i det Tyske ADAC Formel 4 mesterskab.
Jan Jønck forstår at pleje sit netværk
Både FIA F3 Europe og Renault Worldseries indleder sæsonen med flere test i den kommende uge.
En sæson i Renault Worldseries 2,0 serien koster i omegnen af 300.000 euro, og et sæde i FIA F3 serien omkring 600.000 euro. Så det siger sig selv, at dansk motorsport kan være taknemmelige for, at erhvervslivet har fået øje på disse interessante investeringsmuligheder
Søren Christensen
Læs mere om: Jan JønckLasse L. SørensenMathias S. KristensenMikkel JensenNicolas Beer |