Historisk Rally   25/03/15

Historisk Rally Team Mejer på podiet i Holland
Spænding før starten i Tank S Rallye i Holland
Da Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen, i den forgangne weekend, stillede op i den historiske klasse i første afdeling af West Euro Rally Cup 2015, Tank S Rallye, var det med en vis spænding. Samarbejdet mellem Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen er nyt. De har en gang tidligere deltaget i et rally sammen, men måtte desværre udgå med tekniske problemer.

Succes med ny 2. kører
Tank S Rallye blev kørt med udgangspunkt i den hollandske by Emmelord, som er beliggende i det flade og kanalrige landskab på kanten af indsøen IJsselmeer. Efter lidt uro i bilen i de første par hastighedsprøver, fandt det nye samarbejde ind i en god rytme, og tiderne på hastighedsprøverne blev bedre og bedre i forhold til konkurrenterne.


(Foto: Rallypics.dk)

Fik hvad de kom efter
I 2014 vandt Kurt Mejer, sammen med Bent Aagesen, den internationale West Euro Rally Cup for historiske biler.
Målet med at deltage i Tank S Rallye i Holland var at forfølge de gode resultater fra 2014.
Målet blev nået, og teamet kunne tage hjem fra Holland med en 1. plads i den historiske klasse, samt en generel 3. plads for de kørere der har tilmeldt sig West Euro Rally Cup.
En samlet generel 26. plads i løbet er absolut godkendt. At kunne placere sig så højt blandt meget nyere og kraftigere biler vidner om at både bil og mandskab fungerer.

Vinterens strabadser lønnede sig
Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen deltager i serien i den samme Volvo 242 - Turbo, som blev anvendt i 2014. Bilen har i vinterens løb været totalt adskilt, og alle dele er gennemgået og renoveret, så den ved start stod som en ny bil.
Under løbet stod bilen sin prøve, selvom Vagn Åge Hansen på den sidste hastighedsprøve udtrykte sin nervøsitet. Han kunne høre anderledes lyde. Kurt Mejer kunne berolige ham med at det blot var lyden fra et revnet udstødningsmanifold eller udstødningsrør, hvilket ved mål viste sig at være korrekt.

Et fald på rampen er måske årsagen
Efter en pause i løbet skulle bilerne starte 2. afdeling af løbet ved at køre over startrampen nok engang.
Under nedkørslen fra rampen, lykkedes det Kurt Mejer at dreje bilen før rampen sluttede, og bilen faldt ned og satte sig fast på den ene nedkørselsrampe. ”Nu ved vi at der skal 15 mand til at løfte en voldsom Volvo”, sagde Kurt Mejer efter seancen.
Heldigvis fik fejltagelsen ingen indflydelse på resultaterne, men var måske årsag til at udstødningen kun holdt til sidste hastighedsprøve.

Ser frem til de kommende løb
Alle i Historisk Rally Team Mejer ser frem til de kommende udfordringer, og vil forsvare deres placering som tophold i West Euro Rally Cup.
Bilen holdt, mandskabet holdt, og servicemandskabet skal nu blot have lavet nogle småreparationer og justeringer inden næste afdeling af West Euro Rally Cup køres i Belgien den 11. april

Stadig 5 – 6 afdelinger tilbage af WERC
Foreløbigt er der planlagt 6 - 7 afdelinger, men flere kan komme til I løbet af sæsonen. Hver afdeling giver point til det samlede mesterskab. De resterende afdelinger er følgende:

11. april – TAC Rally, Belgien
1. og 2. maj – Mobil Pegasus Rallye Sulingerland, Tyskland
20. juni – Autosoft Vechtdalrally – Holland
xx. august – endnu ikke endelig på plads – Belgien
18. og 19. september – Litermont Rally Saar - Tyskland
30. og 31. oktober - Finale – Rally Denmark – Ans, Danmark

Historisk Rally Team Mejer
Viggo Johansen
rallypics.dk


Læs mere om:
  • Kurt Mejer

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport


    Yokohama Advan dæk