i West Euro Rally Cup Den 1. og 2. maj tager Historisk Rally Team Mejer atter mod syd. Denne gang til det internationale Mobil Pegasus Rallye Sullinger Land i Tyskland.
Det er tredje år i træk at Historisk Rally Team Mejer med Kurt Mejer, Horsens stiller til start i det forholdsvis store rally. Dog er det i år første gang at Vagn Åge Hansen sidder i co-driver sædet.
Løbet køres i Niedersachsen, hvor området mellem Bremen og Hannover lægger veje til de hurtige biler.
Publikum klappede Kurt Mejer i mål sidste år
I 2014 var det til høje klapsalver de to aldrende herrer, Kurt Mejer, Horsens og Bent Aagesen, Skærbæk kørte over målrampen ved afslutningen af det internationale Mobil Pegasus Rallye Sullinger Land. Teamet blev af speakeren præsenteret som det næstældste mandskab, og da de samtidigt kørte i en af de ældste biler i feltet, hørte de til publikums absolutte favoritter.
Selvom gennemsnitsalderen i bilen i 2015 er lavere på grund af ny 2. kører, vil Kurt Mejer i år gøre alt for at give Vagn Åge Hansen den fantastiske oplevelse det er at blive modtaget med klapsalver af et talstærkt publikum.
Kurt Mejer i sidste års Rallye Sullinger Land (Foto: Historisk Rally Team Mejer)
Forsvarer de gode placeringer
Mobil Pegasus Rallye Sullinger Land er 3. afdeling af West Euro Rally Cup (WERC), hvor Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen i øjeblikket ligger på en 2. plads i den samlede stilling, samt fører det historiske mesterskab.
Disse placeringer satser vi 100% på at fastholde, og målet er at hente den samlede 1. plads hjem til Horsens, når sæsonen er slut.
100 deltagere fra 9 nationer
Mobil Pegasus Rallye Sullinger Land er et stort arrangement, som tiltrækker rallykørere fra 9 nationer. Fra Danmark deltager der 6 biler ud af de i alt 100 tilmeldte mandskaber.
Rallyet køres over i alt 270 kilometer, hvoraf de 131 kilometer er hastighedsprøver. Som i Danmark køres hastighedsprøverne for den største dels vedkommende på afspærrede offentlige veje.
Dog køres den længste hastighedsprøve i Mobil Pegasus Rallye Sullinger Land på et stort militært område nær Heide, hvor der lørdag eftermiddag køres 2 x 19 kilometer.
Spændende udfordringer
Teamet angriber de spændende udfordringer i Tyskland med vanlig entusiasme. I tysk rally er der betydeligt flere kilometer hastighedsprøver end i dansk rally, og det stiller store krav til både kører og 2. kører. Den fine Volvo 242 er gennemgået fra A til Z, og der er lavet diverse småreparationer siden sidste løb i Belgien. Bilen har alle ca. 300 hestekræfter til disposition, og de vil blive brugt optimalt.
Stadig 4 – 5 afdelinger tilbage af WERC
Foreløbigt er der planlagt 6 - 7 afdelinger til at afgøre WERC-Cuppen, men flere kan komme til I løbet af sæsonen. Hver afdeling giver point til det samlede mesterskab. De resterende afdelinger er følgende:
1. og 2. maj – Mobil Pegasus Rallye Sulingerland, Tyskland
20. juni – Autosoft Vechtdalrally – Holland
xx. august – endnu ikke endelig på plads – Belgien
18. og 19. september – Litermont Rally Saar - Tyskland
30. og 31. oktober - Finale – Rally Denmark – Ans, Danmark
Stillingen i WERC kan følges på: http://westeurorallycup.eu
Historisk Rally Team Mejer
Viggo Johansen Læs mere om: Kurt Mejer |