Kristian Poulsen's Corvette #50 udgået Dagslyset er forsvundet og det var timen hvor koncentrationen skulle have et ekstra nøk opad, nu hvor temperaturen er faldet lidt får dækkene et bedre greb og motorerne yder også bedre end i dagtimerne En tredjedel af løbet er kørt og det har været et herligt ræs med masser af høj fart og spændende tæt race.
Porsche #18 havde Romain Dumas bag rattet i begyndelse af den ottende time, han sluttede sit stint af med at køre lidt for langt i svinget for enden af Mulsanne langsiden og bilen stødte fronten på dækmuren, heldigvis var skaden ikke stor så han kunne sagtens køre i pit og der skiftede teamet næsen på bilen og han overlod bilen til Neel Jani. Bilen tabte dermed sin fjerdeplads til Porsche #19.
LMP2 køreren Paul Loup Chatin i Alpine A450b - Nissan #36 forårsagede en safetycar periode i den sidste del af denne time, da han havde et mystisk uheld og en efterfølgende afkørsel.
De førende LMP1 biler ligger stadig på omgangshøjde og stillingen skifter frem og tilbage når der har været pitbesøg, forreste bil efter den ottende time er Audi #09 den køres af René Rast og han følges af Porsche #17 det er stadig med Mark Webber i bilen. Der kæmpes også om tredjepladsen her er det Porsche #19 der ligger foran Audi #07, det er fortsat skønt at se kampene mellem dem.
I GTE Pro fronten er den førende Aston Martin rykket tilbage og Corvette #64 er kommet i front.
Danskerbilen kører stadig hurtigst i deres klasse, Marco Sørensen er hoppet ud af bilen og det er Christoffer Nygaard der kørte bilen ind i det første kapitel af mørkekørslen. Bilen ligger stadig på syvende pladsen i GTE Pro klassen.
Vores øvrige danske kørere ligger efter otte timers kørsel placeret således:
Michael Christensen's Porsche #91 har stadig Jörg Bergmeister bag rattet, og teamet ligger på en flot fjerdeplads i GTE Pro.
David Heinemeier Hansson's LMP2 Ligier JS P2 - HPD #30 køres af Ryan Dalziel og de ligger på syttendepladsen.
Kristian Poulsen's #50 Chevrolet Corvette C7R er udgået med defekt gearkasse, en tidligere pådraget skade kunne ikke udbedres.
I slutningen af den ottende time er de førende:
LMP1 #17 Audi R18 e-tron quattro - René Rast
LMP2 #47 Oreca 05 - Nissan - Matthew Howson
GTE Pro #64 Chevrolet Corvette C7R - Jordan Taylor
GTE Am #98 Aston Martin Vantage V8 - Pedro Lamy
Henrik Bess
Læs mere om: Le Mans14/06/15 - Le Mans - Le Mans |