Dagslyset er forsvundet og det var timen hvor koncentrationen skulle have et ekstra nøk opad, nu hvor temperaturen er faldet lidt får dækkene et bedre greb og motorerne yder også bedre end i dagtimerne Nu er natten faldet på. Der er stadig safety car fordi man laver autoværn på Mulsanne. Kort efter klokken 23.00 meddeler løbs ledelsen at man vil lave en ”slow zone” i området.
Det meldes at Corvette # 50, med Kristian Poulsen er udgået på grund af en defekt gearkasse.
Safety car er kørt ind og der bliver kørt stærkt igen.
#97 Aston Martin er stoppet for enden af Mulsanne. Det betyder at Porsche # 91 er i top tre i GTE Pro
Nu er det tidligt på aftenen og løbet bliver en smule statisk
Så er der dramatik ! Porsche # 17 med Mark Webber bag rattet, får en stop and go på et minut, for at overskride bane område og overse gult flag.
Porsche # 17 har overstået sin straf. Foretager et pit stop med brændstof og dæk. Mark Webber bytter plads med Timo Bernhard.
I slutningen af time ni er de førende:
LMP1: # 19 Porsche 919 Hybrid - Nico HÜLKENBERG
LMP2 #47 Oreca 05 - Nissan - Richard BRADLEY
GTE Pro #99 Aston Martin Vantage V8 - Richie STANAWAY
GTE Am #98 Aston Martin Vantage V8 - Pedro Lamy
Selch
Læs mere om: Le Mans14/06/15 - Le Mans - Le Mans |