Det var med nød og næppe at vi fik Scottyen klar efter påkørslen ved åbningsløbet på
Jyllandsringen. Det så måske ikke ud af så meget, men der skulle laves en del arbejde på
rørrammen, udstødningssystemet, samt måtte vi til Holland for at få repareret kulfiberen, men
vi nåede det, og drog fredag aften til Padborg. Den første træning gik ok, og efter at DEC var færdige med at køre lørdag eftermiddag, gjaldt
det tidtagningen. Vi fik nogle lidt friskere dæk på, og gik i gang. Bilen kørte sådan set fint nok,
men der var problemer med brændstofpumperne, der slog sikringerne fra flere gange, så det var
svært at fokusere på at køre stærkt, når man hele tiden skulle holde øje med benzintrykket og
andre røde lamper!. Kan jo være fatalt for sådan en turbomotor, at køre for magert. Det næste
der skete var at jeg blev kaldt i pit med teknisk defekt. Det viste sig, at min transponder ikke
virkede som den skulle, og jeg fik ikke noteret nogen tid, så resten af tiden brugte vi som
træning.
(Foto: Keld Dohm)
Søndag morgen havde vi travlt med at gøre bilen klar. Vi monterede en ny benzinpumpe, samt
fik en anden transponder i, og nåede lige akkurat at få den færdig inden varm upen, takket
være min trofaste mekaniker Lars Jeppesen, samt nogle utroligt hjælpsomme folk fra andre
teams. Tilsyneladende virkede alt nu som det skulle, og vi var klar til 1. Heat, hvor vi skulle starte
bagest p.g.a. den defekte transponder. Jeg startede stille og roligt ud, og kom hurtigt forbi den
bageste halvdel af feltet, og ca. midt i heatet kunne jeg begynde at få øje på de forreste i feltet,
hvilket motiverede mig til at give den endnu mere gas, og på 10. omgang satte jeg ny personlig
rekord i Padborg i tiden 1.00,7 hvilket var en lille personlig sejr i sig selv. Der var dog et par
sekunder op til de allerhurtigste i klassen, men det skal vi nok få styr på, når vi får mere erfaring
med at sætte undervognen op. Det er i hvert fald ikke motorkraft og langsidehastighed vi går
ned på, skulle jeg hilse og sige!! 1. Heat sluttede jeg som nr. 6 generelt, og nr. 2 i min gruppe.
(Foto: Keld Dohm)
I 2. heat skulle jeg starte nr. 5, og den plads holdte jeg med nød og næppe, efter intense kampe
med bl.a. Hans Henrik Pedersen og Roland Poulsen, som jeg vandt, og fik dermed weekendens
første og eneste klassesejr! I 3. heat skulle jeg igen starte nr. 5, men var reelt nr. 4., da Christian
Nilsen skulle nå sin færge til Norge. Jeg skulle starte lige bagved Jørgen Hansen i hans lynhurtige
Porsche RSR, og jeg havde skumle planer med at drille ham lidt i dette 3. og sidste heat, men det
skulle vise sig, at det var mig der blev drillet af både Roland Poulsen og Hans Henrik Pedersen,
der begge kom forbi mig. Det viste sig at mine bremseklodser var fuldstændigt nedslidt, og jeg
havde næsten ingen bremsekraft tilbage efter ca. 5 omgange, og måtte bremse alt for tidligt
flere steder på banen. Desuden begyndte mine benzinpumper at slå sikringen fra igen, hvilket
var et stort irritationsmoment. I 3. heat sluttede jeg som generelt nr. 5 og nr. 2 i min klasse.
Trods flere små tekniske problemer, er vi fuldt ud tilfredse med weekenden, så nu ser vi frem til
næste afdeling på Ring Djursland i august. Vi er allerede i fuld gang med at give bilen det store
serviceeftersyn, så vi fremadrettet kan være foruden disse irriterende småproblemer.
God sommer herfra.
SSC nr. 504
Andreas Kjærgaard
Keld O. Dohm
Læs mere om: Andreas KjærgaardPadborg Park07/06/15 - Padborg Park - Special Saloon |