Insight Racing Denmark kigger frem mod 2016 efter skuffende finale iRacing.com GT500 bød på et spændende race med kampe om de fleste titler i BlancPain Endurance Series – lige til målflaget.
For Insight Racing blev det dog ikke den afslutning, der var håbet på. En placering som nummer ni i teammesterskabet kunne veksles til en placering i top seks eller bedre, hvis resultaterne flaskede sig.
Det gjorde de imidlertid ikke i det tre timer lange løb, hvor danskerholdet startede i den tungere end af feltet.
Flere afbrydelser i træningerne og få omgange på slicks grundet regnbyger betød, at Martin Jensen ikke kunne udnytte potentialet i teamets Ferrari 458 Italia i kvalifikationen, og startplaceringen blev i den sidste tredjedel af feltet.
(Foto: Xynamic Automotive Photography)
God speed i løbet kunne dog ikke veksles til en lige så god placering. Tekniske problemer med bilen og under pitstop bremsede fremfærden for danskerteamet, der sluttede to omgange efter vinderen og måtte se top ti-placeringen i Pro Am Cup glide ude af racerhandskerne.
Toppen i iRacing.com GT500 på Nürburgring 1 Shane van Gisbergen, Rob Bell, Kevin Estre, Von Ryan Racing, McLaren 650 S GT3
2 Guy Smith, Andy Meyrick, Steven Kane, Bentley M-Sport, Bentley Continental GT3, +14.183
3 Katsumasa Chiyo, Wolfgang Reip, Alex Buncombe, Nissan GT Academy Team RJN, Nissan GT-R Nismo GT3, +19.161
4 Jean-Karl Vernay, Robin Frijns, Laurens Vanthoor, Belgian Audi Club Team WRT, Audi R8 LMS, +19.650
5 Andy Soucek, Maxime Soulet, Maximilian Buhk, Bentley Continental GT3, +33.393
...
41 Dennis Andersen, Martin Jensen, Insight Racing Denmark, Ferrari 458 Italia, +2 omgange
Toppen i BlancPain Pro Am Cup 2015 1 AF Corse, 116 point
2 Kessel Racing, 63
3 GT Russian Team, 62
4 Leonard Motorsport AMR, 61
5 Emil Frey Racing, 51
6 Rinaldi Racing, 35
7 Black Falcon,32
8 Ecurie Ecosse, 32
9 Nissan GT Academy Team RJN, 29
10 Team Russia by Barwell, 26
11 Insight Racing Denmark, 24
Se løbet her:
https://www.youtube.com/watch?v=hhA8WXiuhHw
Martin Jensen, teammanager og kører “Det var igen et løb, hvor vi ikke havde heldet helt på vores side. Vores træninger blev afbrudt af forskellige årsager, og vi var godt undervejs i kvalifikationen, hvor vi forbedrede tiderne konstant, men vi fik ikke vist, hvad bilen kunne.
Selve løbet startede fint nok ud, men vi blev hæmmet af lidt mindre, teknisk problemer, hvor Dennis måtte stoppe ude på banen. At vi havde farten betød så lidt mindre, for vi blev sat langt tilbage med de uheld, vi havde.
Det var trods alt godt at vide, at vi havde farten – og teamet knoklede på for at løse vores problemer under træningerne. Ærgerligt, at vi ikke kunne slutte sæsonen lidt bedre. Nu kigger vi fremad og arbejde mod en spændende 2016-sæson.”
Dennis Andersen, kører "Jeg fik en okay start på løbet, fik hentet en del placeringer og var ved at køre mig op til en ny gruppe, da bilen lige pludselig satte ud – efter lidt tid (og en del mistede placeringer) finder jeg ud af, at hovedafbryderen er slået fra. Jeg får gang i bilen igen og må begynde forfra med at køre os op.
Vores første pitstop går galt, da der er et problem med vores trykluft – så vi mister omkring et minut. Martin kører som altid et stærkt stint, men vi er stadig langt nede. I andet pitstop går det galt med vores radiosystem, så hverken mandskab eller jeg er helt klar, da Martin holder der – så det mister vi noget tid på. Og jeg bliver af årsager jeg ikke helt forstår sendt afsted på brugte dæk – så mit andet stint bliver mere damage limitation end en mulighed for at kunne angribe. En skam, for vi havde en hurtig bil."