Danske Thomas Raldorf, som er bosat i Thailand, havde et fantastik år i 2015, hvor teamet satte nye bane rekorder på stort set alle banerne de kørte på.
Thomas og hans team vandt for 10. gang det Thailandske mesterskab, men denne gang vandt de alle mesterskaberne der var mulige at vinde. Det blev til sejre i:
• Kørenes mesterskab
• Team mesterskabet
• Dæk Mesterskabet
• Bil producenternes mesterskab
Det var derfor svært at se hvordan dette skulle kunne forbedres i 2016, men ikke desto mindre ser det ud til at Thomas allerede er kommet endnu bedre fra start i 2016 end han gjorde det i 2015.
“Vi lavede nogle forandringer indenfor teamet i 2014 og det gav da også pote midtvejs i 2014 hvor vi i den sidste halvdel af året var rigtig godt kørende. I det sidste løb lykkedes det os at vinde Team mesterskabet i 2014”.
"Over vinteren fortsatte vi arbejdet inden for teamet i tæt samarbejde med Peter Jaeger som var blevet vores fuldtids race-engineer og jeg tror selv vi alle var meget overraskede over den fart vi havde allerede fra starten af sæsonen i 2015”.
“Peter og mekanikerne fortsatte med at finde små forbedringer igennem hele året og allerede med 2 løb tilbage kunne vi kalde os 2015 Thailandske mestre i alle kategorierne.”
"Midtvejs igennem 2015 fik vi af vide at det ville være det sidste år med CEA Project Logistics som vores hoved sponsor for teamet, så det var ikke nogen god nyhed når vi var i gang med vores bedste sæson nogensinde".
"Der blev holdt en del møder omkring fremtiden og igen var det Peter Jaeger som med sin meget positive måde at se tingene på, fik alle til at indse at teamet nu faktisk vidste hvordan landet lå og derfor kunne bruge det på en positive måde til allerede nu midt på året at gå ud og prøve at finde nye sponsorer for teamet, og da det jo aldrig havde gået bedre, så ville det være noget nemmere med så lang tid at finde en ny hoved-sponsor”.
"Resten af året blev brugt på målrettet at sende info omkring teamet til potentielle sponsorer for 2016 og sende dem kopier af presse-meddelelser samt kopier at TV interviews og kopier af artikler omkring teamet i magasiner og aviser”.
"Til det sidste løb blev der stillet op med et VIP område for sponsorerne samt underholdning og gaver som blev delt ud, og alle potentielle nye sponsorer var også inviteret med til denne løbsweekend hvor teamet satte bilen på Pole i begge løb, satte hurtigste omgangs tid i begge løb og vandt begge løb, så der var maximum exposure for teamet”.
"Kronen på værket skulle så have været i Bangsaen hvor der hvert år er 200.000 tilskuer fordelt på 6 dage, hvor der bliver kørt i gaderne i Bangsaen cirka 50 km nord for Pattaya”.
"Det gik dog ikke som teamet havde håbet på da de i tidtagningen ikke ramte det rigtige setup og derfor kun kunne køre sig ind på en 2. plads".
"En andenplads paa denne bybane, hvor det kan være svært at overhale når der kæmpes om 1. pladsen, skulle vise sig ikke at være det bedste for Thomas".
"Det blev til 12 omgange rundt i gaderne hvor Thomas jagtede bilen på første pladsen alle 12 omgange, men ikke kunne finde en vej forbi, selv om de havde fundet det helt rigtige setup, og faktisk satte hurtigste omgangs tid i løbet, som var næsten 1 sekund hurtigere end pole position tiden fra dagen før”.
"Til det andet løb skulle Thomas starte fra en 4. plads, da de første 5 fra første løb skal starte omvendt, og igen blev det til en meget tæt kamp om første pladsen, hvor Thomas var klart hurtigere, men ikke kunne finde en vej forbi da der blev kørt meget defensivt i kampen om første pladsen”.
"Cirka 1/3 inde i løbet fik Thomas pludselig problemer med bilen og måtte trække sig fra løbet, så det var en meget skuffet kører som kom i pit, og måtte se på fra sidelinjen til årets største lob i Thailand”.
"Dog var det ikke gået andres opmærksomhed forbi, at Teamet helt klart var de hurtigste paåa banen”.
"Thomas har igennem hele december og januar har haft adskillige møder med potentielle sponsorer og det ser ud til at kunne blive et helt fantastik år i 2016 for ham og teamet”.
"Det lykkedes os meget hurtigt at finde en ny hoved-sponsor for teamet, da en af de sponsorer vi havde i 2015 sprang til så snart at han fik muligheden for det. Dog kunne dette ikke offentliggøres før Januar 2016”.
“Vi har siden da for første gang nogensinde fået "Singha Corporation" ombord som sponsor for teamet, hvilket helt sikkert vil betyde meget, da det er et meget højt profileret mærke i Thailand og efterhånden også rundt om i verden”.
"Vi har også fået en meget stor international sponsor ombord som hedder Globaleye Wealth Management, der er baseret med hovedsæde i Dubai, så hvem ved - måske kan der blive tale om Dubai 24 Hours i 2017”.
"Teamet har også fået en del andre sponsorer ombord og der arbejdes nu på en ny hjemmeside for teamet”.
"Teamet kommer i 2016 til at hedde The BIZpaye Racing Team og kan til dagligt følges på deres Facebook side:" www.facebook.com/BIZpayeRacingTeam/
"Klik “LIKE” and følg med i alle nyhederne omkring teamet i 2016”.
The BIZpaye Racing Team Læs mere om: Thomas Raldorf |