Special Saloon Car klassen introducere en hel del nye tiltag i år, hvoraf det mest markante er ændringen til en divisionsinddeling baseret på vægt/effektforholdet. En anden ting der ændrer sig er nummertildelingen i divisionerne, hvor man tidligere var låst i en bestemt nummerserie, er der nu åbnet op for at de enkelte kørere og temas frit kan vælge startnummer. Og sidst men ikke mindst så har klassen fået en ny navnesponsor: CarBuddii. Hvis du aldrig har hørt om CarBuddii før, er det ikke så mærkeligt, da det er et helt nyt og meget spændende tiltag i den danske autobranche. CarBuddii præsenterer sig selv på følgende måde:
Velkommen til CarBuddii
CarBuddii er bilforhandlerens nye salgsværktøj, som letter proceduren for prøvekørsler med jeres kunder. Via en ny, smart og gratis APP vil I kunne spare væsentlige ressourcer, gøre hverdagen lettere for sælgerne og kunne lave hurtigere og mere effektivt salgsarbejde i forbindelse med potentielle kunder.
Vil du foran i køen og høre mere om mulighederne for CarBuddii, så send en sms med ordet “car” til 445 eller skriv en mail til info@carbuddii.com for mere information.
Klassen byder CarBuddii velkommen og ser frem til et spændende samarbejde.
Når man fremover går rundt i paddock vil man aldrig være i tvivl om en bil er med i Special Saloon Car klassen, da ens nummertavler med SSC logo genindføres. Det vil også være nemt at se hvilken division de enkelte biler deltager i, for der vil være forskellige baggrundsfarver på nummertavlerne afhængig af divisionen:
Super Touring: Gul
GT_B: Blå
Super GT: Grøn
Extreme: Rød
Hans Hartmann vil forsvare sin titel i sin velkendte Honda Accord (Foto: Keld Dohm)
At de nye tiltag er blevet vel modtaget behøves man ikke tvivle på, allerede nu er der 37 biler tilmeldt klasse, og erfaringen siger at der kommer lidt ekstra i løbet af sæsonen. Til åbningsløbet er der i skrivende stund tilmeldt 18 biler, og det er ganske flot.
I Super Touring må Hans Hartman i Honda Accord næsten være selvskrevet som favorit i år, da han vandt divisionen sidste år, men med Brian Mikkelsen som en spændende udfordre i sin nybyggede BMW M3.
I GT-B divisionen er det meget svært at spotte en favorit, men med deltagere som Johannes Graversen i Fiat X1/9, Michael Klostermann i den velkendte BMW 320 og med gæste optræden af Mikkel Overgaard Pedersen i en Porsche 991 GT3 Cup racer, er der lagt i kakkelovnen til spændende ræs.
I Super-GT må man pege på Norske Rune Ydstebø i Corvette som en af frontrunnerne, men han skal passe på en mand som Per Frost der i slutningen af sæsonen 2015 fik vist at han i den grad er ved at få sin Ferrari 458 op i tempo.
I Extreme klassen er der vist ingen tvivl om, at det er Danmarks pt. hurtigste lukkede bil på Jyllandsringen, der er storfavorit til at løbe med sejren. Her er der selvfølgelig tale om Claus Christensen i Aquila CR1. Om han stadig har banerekorden for lukkede biler efter weekenden er op til Kevin Magnussen, der som nævnt mange andre steder kommer til Jyllandsringen med det formål at tage den rekord.
Claus Christensen har i dag banerekorden for lukkede biler på Jyllandsringen, og derfor er han også favorit til at løbe med den generelle sejr i Special Saloon Car til åbningsløbet (Foto: Keld Dohm)
At det bliver en både spændende og spektakulær sæsonstart for Special Saloon Car er næsten helt sikkert.
Tidsplanen for SSC ser således ud (med forbehold for ændringer):
Lørdag den 23. april kl 10:20: Træning
Lørdag den 23. april kl 14:35: Tidtagning
Lørdag den 23. april kl 16:55: Heat 1
Søndag den 24. april kl 14:40: Heat 2
Søndag den 24. april kl 17:10: Heat 3
Og husk kan du ikke komme på banen selv så kan du følge med på TV på TV 2 Sport fra kl 12:00 søndag den 24. april.
SSC, www.specialsalooncar.dk
Keld Dohm
Læs mere om: Jyllandsringen24/04/16 - Jyllandsringen - Special Saloon |