Han sagde det lige ud: Han var pissenervøs. Carsten Lorenzen fra Haderslev har kørt 1600 Challenge, men for første gang satte han sig ind bag rattet i en supertourisme-racer. Sønderjyden var én af de kørere, der for første gang i denne sæson slap hestekræfterne løs på Padborg Park, og der var for alvor motorsportsforår i luften. Carsten Lorenzen kommer i den kommende sæson i OK MOBIL 1 DST i partnerskab med Nicki Kristensen i Kristensen Motorsport, og han bliver én af flere debutanter i superklassen. Lorenzen kørte de første omgange under kyndig vejledning af den rutinerede teamchef Ole Gram og i flere omgange lige efter Nicki Kristensen for at lære den ideelle og hurtigste bane rundt på Padborg Park.
Carsten Lorenzen er ikke det eneste nye i Kristensen Motorsport. Nicki Kristensens bil har været skilt ad i atomer og samlet igen, og Nicki har fået flyttet gearskiftet op i rattet.
- Det skulle gerne vise sig at være en fordel, fordi jeg i tæt race nu kan beholde begge hænder på rattet, og selvfølgelig går vi efter at være endnu hurtigere i den nye sæson.
Også to andre debutanter, Morten Troelsen og Kristian Thorsen, var med til at slippe hestekræfterne løs efter en vinterpause, og Kristian Thorsen fra Kolding sprang direkte fra gokart til supertourisme. Selv om han fik motorproblemer, var han begejstret for den racer, der i 2016-sæsonen havde Molly Pettit i førersædet.
Ole Petersen fra Bredebro var for første gang ude i sin V6-ombyggede racer. Den er han endnu ikke blevet helt gode venner med.
Kenneth Jensen fra Randers råder over tre supertourisme-racere. Han var ude at køre i den, der i 2016-sæsonen tilhørte Henrik Jansen fra Roskilde, og den var Kenneth Jensen ikke helt tilfreds med, men han råder altså også over endnu en turbo-racer og en V6-udgave, og han har god tid til at finde den bil, der passer ham bedst.
Poul Erik Thomsen Læs mere om: Carsten Lorenzen |