Det dansk/franske makkerpar var opsat på et godt resultat i sæsonens sidste løbsafdeling, men alle håb om et topresultat forsvandt efter duoens Porsche 911 RSR blev indblandet i et uheld med en konkurrent. På den 5,407 kilometer Grand Prix-bane tæt på hovedstanden Manama i Bahrain fik Michael Christensen en forsigtig start i lørdagens 6-timers race i Porsche #92. Først da teamets ingeniører i forbindelse med det første køreskifte sendte Kévin Estre tilbage på Formel 1-banen med en ny dækstrategi, viste den nye Porsche 911 RSR sit potentiale. Nu var franskmanden blandt de absolut hurtigste i den tætte GTE Pro-klasse, og overhalede konkurrenterne én efter én. Efter to timers kørsel var Porsche #92 i føring af løbet.
(Foto: Porsche Media)
”Jeg kæmpede meget i løbets indledende fase, hvor bilen ikke kørte optimalt. Det betød at jeg tabte tid og faldt bagud i forhold til konkurrenterne. Samtidig med at jeg steg ud af bilen skiftede vores ingeniører strategi, og det virkede for os. Kévin (Estre, red.) kørte efterfølgende et utrolig stærkt stint. Det var fantastisk at se, hvordan han kørte sig fra sidstepladsen og hele vejen til føring,” forklarede Michael Christensen efter løbet.
Efter to timers motorløb overtog danskeren igen bilen og kom tilbage på banen som nummer tre i GTE Pro-klassen. Ferrari på andenpladsen blev hurtigt indhentet og overhalet, men så indtraf kollisionen med en Toyota fra den hurtige prototype-klasse LMP1, der forsøgte at klemme sig forbi på vej hen mod et af banens snævre venstresving.
”Efter køreskiftet kom jeg hurtigt op på andenpladsen og halede ind på den førende Ferrari. Efter et langsommere højresving svinger banen hurtigt til venstre, og pludselig var der en Toyota på siden af mig, bilen dukkede helt uventet op, og jeg kunne ikke se den i min blinde vinkel, og havde derfor ingen chance for at undgå sammenstødet,” lød det ærgerligt fra Michael Christensen.
(Foto: Porsche Media)
Sammenstødet var så voldsomt, at Michael Christensens Porsche endte i banens sandfang med omfattende skader på raceren.
”Jeg er skuffet. Det er helt naturligt en utrolig skuffende måde at slutte sæsonen på. For andet løb i træk føler vi, at vi kunne have vundet, men desværre kom vi igen ikke hele vejen til målstregen. Det er også synd for teamet, som har kæmpet hele året og virkelig fortjent en sejr. Bilen har potentialet til at vinde, det skal vi nok få bevist, når sæsonen starter igen i 2018,” slutter Michael Christensen.
www.MichaelKChristensen.com
Læs mere om: Michael Klitgaard ChristensenYas Marina Circuit18/11/17 - Yas Marina Circuit - FIA WEC - FIA VM |