Perfection Racing Europes debut med deres nyindkøbte Ginetta G55 GT4 blev en meget blandet fornøjelse. Selve bilen klarede sådan set debuten fint, da teknikken ikke gav nogen problemer, men forskellige småuheld satte teamet langt tilbage og det var på et hængende hår at man i det hele taget fuldførte. Det begyndte ellers godt. Efter en forsigtig start, hvor teamet en kort overgang var helt nede på sidstepladsen i den 11 biler store klasse, klatrede kørerne lige så stille op ad resultatlisten, indtil de efter 4 timer førte klassen.
Det varede dog ikke længe inden en straf og en mindre kollision ude på banen sendte teamet tilbage som nummer 8. Men tempoet i bilen var ikke til at skjule og som en prop søgte den rød/hvide Ginetta igen mod toppen af resultatlisten.
Denne gang nåede man dog kun en 4. plads inden endnu en kollision efter omkring 12 timers kørsel kostede lidt over en halv time til at skifte et hjulophæng.
Tilbage til 8. pladsen, som efter et stykke tid blev vekslet til en 7. plads, men så begyndte det at se svært ud at avancere yderligere.
Perfection Racings Ginetta var noget mærket af racet hen mod slutningen (Foto: Henning Smed)
I stedet satte endnu en kollision teamet tilbage igen. En bøjet bærearm, hvor den ødelagte del havde kilet sig fast, var en hård nød at få pillet af bilen, og det varede over 4 timer inden Ginettaen igen kunne køre ud af pitten.
Placeringsmæssigt var man kun røget tilbage på 8. pladsen, men ethvert håb om avancement var nu udelukket. "Måske havde det været mere fornuftigt bare at kaste håndklædet i ringen, men nu var vi kommet for at køre og når det kunne lade sig gøre at få bilen i orden, så skulle vi også køre," slog en frustret teamchef Kent Steffensen fast.
Frustrationen var forståelig, for den nye bil fungerede som sagt upåklageligt både under løb og den forudgående test. Den viste sig at være lidt vanskelig at finde et setup til, men det er noget der kan arbejdes med. Vigtigst var at den har været teknisk stabil. At et potentielt godt løb så bliver ødelagt af dumme uheld kan man godt tillade sig at ærge sig over.
Nu skal Ginettaen i en container tilbage til Danmark. Her begynder så forberedelserne til et nyt 24 timers løb i Portugal i juli, som er næste opgave for teamet.
Henning Smed Læs mere om: Perfection RacingDubai Autodrome13/01/18 - Dubai Autodrome - 24H Series |