Supertourisme   12/09/18

MICCAR RACING rejser til udlandet
Carsten Lorenzen og resten af MICCAR RACING skal have passet frem, når årets 5. afdeling af OK Mobil 1 Danish Supertourisme skal køres på Hockenheim i Tyskland.
Teamet fra Marstrup nær Haderslev kom for alvor i omdrejninger igen for halvanden uge siden, da de kørte Night Race eventet på Padborg Park. Her blev der hentet mere og mere fart, og det blev til en masse gode kampe ude på banen.

Den positive udvikling håber Carsten at kunne fortsætte i den kommende weekend.

Ikke nok med at det er første gang at han skal køre racerløb på Formel 1 banen, der ligger ca. 80 kilometer syd for Frankfurt, så er det også første gang at teamet i det hele taget skal køre i Tyskland.

Hele holdet drager af sted onsdag morgen, så de kan være klar til lidt test på banen torsdag, inden de første officielle kørsler på banen starter fredag eftermiddag.


(Foto: JJ Media)

Mens fredagen står i træningens tegn, skal der lørdag køres kvalifikation, og det første løb, inden weekendens to sidste løb køres søndag.

Det bliver noget helt andet end de danske racerbaner. Banen er ca. dobbelt så lang som Padborg Park, og 3 gange så lang som Ring Djursland, så forventes der stadig omgangstider på under 2 minutter, hvilket kun kan opnås i kraft af den meget højere gennemsnitshastighed på omgangen.

Med de lange langsider på over en kilometer, bliver der også mulighed for at få rusten slidt af 6. gearet, hvor der ellers kun bliver brugt optil 5. gear på de danske baner.

Udover de danske Supertourisme biler, er en af de andre klasser i løbsweekenden den franske Supertourisme serie. Hovedattraktionen, hvis man altså ser bort fra DST, bliver Euro NASCAR serien, der kører med de samme biler, som vi kender fra de store amerikanske racerbaner. Selv om NASCAR bilerne har en del flere hestekræfter, har de ikke helt så høje svinghastigheder som DST bilerne – så det bliver meget spændende at sammenligne omgangstiderne.


(Foto: JJ Media)

Forhåbentlig bliver det en god smuttur til Tyskland for Carsten Lorenzen og MICCAR RACING, selv om der er godt 800 kilometers transport derned, inden at speederen for alvor kan trykkes i bund. For selv om det er fristende at gøre det allerede på Autobahn, så skal fartgrænserne med trailer jo altså overholdes.

Tidsplanen er som følger (med forbehold for ændringer):

Fredag:
Træning 1: 13.00
Træning 2: 15.20

Lørdag:
Tidtagning: 11.20
Heat 1: 16.05

Søndag:
Heat 2: 09.25
Heat 3: 13.20

MICCAR RACING

JJ Media


Læs mere om:
  • Carsten Lorenzen
  • Hockenheim
  • 16/09/18 - Hockenheim - Supertourisme

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport