I weekenden 7-8 September tog Mascot
DTC hul på anden del af sæsonen. Efter
Christians voldsomme uheld til Juni løbet
var hele sommeren gået med at
genopbygge den totalsmadrede mustangracer.
En hurtig ”shake down” test ugen op
til Grand Prix Danmark tydede dog på at
drengen havde skruet en super hurtig
racerbil sammen igen. Da weekenden til
GP Danmark var en dobbelt weekend
skulle der køres 8 kval. heats og en finale
både lørdag og søndag. Og dermed rigtig
mange point at køre om. Derfor var det
super vigtigt at gennemføre alle heats! Grundet
de mange heats i løbet af weekenden var
træningen rykket til fredag for at få tid til
det hele. Christian kørte 2 træninger som
blev til henholdsvis P3 og P4 og dermed
blev forventningerne til en hurtig racerbil
indfriet! 20 biler var til start i GP Danmark
da den svenske V8 thundersport serie var
inviteret til Danmark.
Lørdag:
Vanen tro skulle der trækkes lod om
startplaceringerne. Startplaceringerne
lørdag var
følgende: 12-9-19-2-16-5-6-15.
Efter 8. hæsblæsende heats og med
ekstremt mange overhalinger kom
Christian i mål på følgende placeringer:
4-4-5-2-7-5-8-5.
Dette gav en startplacering i finalen som P5
Inden starten på finalen åbnede himlen sig
og Mascot DTC feltet skulle nu prøve at
køre race med regndæk. 10 minutters
forberedelse og ingen kendskab til dæktryk
eller setup.
Christian kom fint fra start og var hurtigt
oppe som nr. 4. Banen var tricky og tørrede
mere og mere op på hver omgang. Med få
omgange tilbage var Christian helt oppe og
kæmpe om 3. pladsen med regerende DTC
Mester, Kasper H. Jensen. Christian
dykkede indenom Kasper og var kortvarigt
oppe som nr. 3 – desværre kom Kasper
igen og Christian sluttede som P4. Et mere
end godkendt resultat, men når man er så
tæt på håber man på mere.
Søndag:
Søndagen startede ud med en Warm up.
Teamet havde lavet gearkasse efter
lørdagens løb da der var lidt knas med den.
Derfor skulle warm up’en bruges på at
sikre gearkassen virkede som den skulle –
og det gjorde den. Søndagens 8 kvalheats
blev kørt og med følgende slut placeringer:
6-1-7-5-16-2-7-2 og dermed startplacering
som nr. 4 i finalen. Endnu en gang ville
vejrguderne, at finalen skulle køres i
regnvejr så på med regndækkene og
afsted.
Christian fik en dårlig start og faldte ned
som P5, men kom hurtigt op som P4 igen.
Som finalen lørdag var Christian helt oppe
i bagsmækken af Kasper H. Jensen på de
døende omgange. Desværre lykkedes det
ikke Christian at komme forbi Kasper og
kom i mål som P4 kun 0,2 sekund efter
Kasper!!!
Alt i alt en kanon god weekend hvor
Christian og teamet endelig vidste hele
DTC feltet og publikum hvor teamet hører
til når alt spiller, nemlig i toppen. Drengene
har gjort et fantastisk stykke arbejde ved at
skrue en totalt smadret bil sammen til en
potentiel vinderbil. Samtidig skal lyde en
stor tak til de 50 gæster der var på banen i
weekenden.
Christian rykkede fra en samlet 10 plads i
mesterskabet op som P6 efter en weekend
med mange point på kontoen.
Næste løb er på Ring Djursland weekend
21/22 September, desværre uden Høgh
Motorsports deltagelse. Skaden til
juniløbet har været for omfattende og
meget kostbar. Derfor bliver Ring
Djursland skrottet og i stedet 100%
fokus til finaleløbet på Jyllandsringen 5-6
Oktober hvor det forhåbentlig bliver til en
podieplads, det er i hvert fald ambitionen!
Endnu en gang skal lyde en kæmpe tak til
alle vores seje sponsorere, uden jer havde
vi ikke haft mulighed for at køre race 😊
Se billeder på Høgh Motorsport’s facebookside
Høgh Motorsport Læs mere om: Christian HøghJyllandsringen08/09/19 - Jyllandsringen - DTC |