MICCAR RACING og Carsten Lorenzen kommer i den kommende 2021 sæson til at deltage i TCR Denmark. Køreren fra Marstrup nær Haderslev tager dermed et skridt ind i ukendt land, men kan alligevel trække lidt på erfaringen, som han har opbygget, siden banesportsdebutten i 2013.
De første fire sæsoner kørte han i Yokohama 1600 Challenge, hvor begge de biler som han kørte, havde forhjulstræk.
I 2017 skiftede han over til det som dengang hed Danish Supertourisme Turbo, og nu kendes som Super GT Denmark, hvor bilen var baghjulstrukken.
Efter fire sæsoner i den samme racer, er valget nu faldet på en Honda Civic TCR FK2 racer, og dermed vender han tilbage til en forhjulstrukken bil.
Bilen har lige omkring 350 hestekræfter, og selvom der skal konkurreres mod andre bilmærker i serien, bliver de forskellige biler reguleret ind efter hinanden, så der bliver lige vilkår at kæmpe under.
Den fysiske bil er fra 2017, hvor den blandt andet har kørt nogle langdistanceløb i de seneste år. Nu bliver den støvet af, og toptrimmet til den kommende sæson. Bilen har tilhørt Kenn Bach, som bliver en af konkurrenterne, i den kommende sæson.
Carsten Lorenzen sammen med Mikkel Ro Larsen fra INNOCON. (Foto: MICCAR RACING)
Lorenzen stiller op i Trofeo Mesterskabet, som er for ikke-professionelle kørere over 40 år. Målet er helt klart at kæmpe med omkring topplaceringerne i det mesterskab, hvor lige præcis det med ikke-professionel og 40+ vægter rigtig højt. De seneste fire år, har han skulle kæmpe i et såkaldt Am mesterskab, men her blev blandt andet unge Karting talenter også indsluset i serien, så de ”gamle rotter” ikke havde nogen reel chance for at kæmpe med om den titel.
Trofeo Mesterskabet er for biler fra 2018 eller før, og derved passer Honda Civic raceren perfekt ind i netop den kategori.
"Jeg må være ærlig og sige, at de sidste fire sæsoner har været hårde - særligt mentalt. Det lykkedes mig aldrig helt at knække koden til Super GT-bilen, så nu skal der ske noget nyt. Jeg skal finde glæden ved at køre race igen og den er jeg sikker på, at jeg finder i TCR”, udtaler Carsten Lorenzen.
Løbsweekenderne bliver afviklet med to gange træning, en to-delt kvalifikation og tre heats, meget lig med det, som han har været vandt til gennem de seneste sæsoner.
TCR serien kommer til at køre på alle de permanente danske baner, foruden Classic Race Aarhus og Copenhagen Historic Grand Prix. Begge disse baner har Carsten allerede erfaring fra, hvilket han helt sikkert håber på at kunne udnytte, i forhold til nogle af konkurrenterne.
Den nye sæson, og ikke mindst den nye bil, er kommet i stand ved hjælp af det store netværk, som Carsten Lorenzen har opbygget henover årene. Han kan især takke en af disse samarbejdspartnere, Mikkel Ro Larsen fra INNOCON, da Mikkel har en stor finger med i spillet omkring indkøbet af TCR raceren.
Løbskalenden er som følger (med forbehold for ændringer):
8-9. maj 2021 - FDM Jyllandsringen
5-6. juni - Ring Djursland
6-8. august - Copenhagen Historic Grand Prix
20-22. august - FDM Jyllandsringen
17-19. september - Classic Race Aarhus
2-3. oktober - FDM Jyllandsringen
15-17. oktober - Padborg Park
MICCAR RACING
JJ Media Læs mere om: Carsten Lorenzen |