DM Rally   12/04/22

Tæt opgør i RC4-klassen
- Kørte sidelæns med 120-130 km/t
For den tidligere tredobbelte guldvinder i den forhjulstrukne RC4-klasse, Rasmus Sørensen og hans Opel Adam R2, blev den første runde i Dansk Super Rally 2022 en seriøs udfordring med kompetente konkurrenter i Rally4-biler. Og sammen med sin nye co-driver Mikkel Krarup-Hansen kørte han i weekendens Slagelse Rally i mål som nummer fire i klassen og nummer elleve i generalklassementet.


Mikkel Krarup-Hansen og Rasmus Sørensen kørte med speederen i bund for at følge tempoet i det skarpe opgør med konkurrenternes Rally4-biler.
(Foto: Morten Dam/specialpressen@gmail.com)

- Vi kørte alt, hvad remme og stropper kunne holde til. Bilen kørte perfekt, men vi kunne simpelthen ikke køre hurtigere, selv om den fik fuld pedal fra start til mål, fastslog Rasmus Sørensen efterfølgende.


Opel-holdet kørte tæt på kanterne i svingene for at holde maksimal fart på prøverne og køre hurtigt nok til en samlet fjerdeplads i RC4-klassen.
(Foto: Morten Dam/specialpressen@gmail.com)

Han blev distanceret af sidste års vinder i Dansk Super Rally, Jacob Madsen samt Oliver Saust og Casper Olsen - alle i Rally4-biler, men giver ikke op af den grund, så i den næste runde, der køres på Fyn den 30. april, vil han og co-driver Mikkel forsøge at lurepasse konkurrenterne, så godt de overhovedet kan.


Opel-holdet kørte tæt på kanterne i svingene for at holde maksimal fart på prøverne og køre hurtigt nok til en samlet fjerdeplads i RC4-klassen.
(Foto: Morten Dam/specialpressen@gmail.com)

Forkert timing
At det gik stærkt for de to i den forhjulstrukne ”A-dame“ blev understreget af et højspændt intermezzo på den sjette af dagens rallyprøver.


For Rasmus Sørensen og Mikkel Krarup-Hansen lod det nye RallySafe-system noget tilbage at ønske med hensyn til tidtagningen, så de ser frem til hurtig forbedring af dette.
(Foto: Morten Dam/specialpressen@gmail.com)

- En forkert timet note medførte, at jeg i fjerde gear kom for stærkt ind i et skarpt højresving og endte med at køre sidelæns med 120-130 km/t, men ellers gik det fint. Generelt var det et lidt tricky rally med hurtige og udfordrende prøver, og med det nye RallySafe-system var det let at stemple ind og ud ved tidskontrollerne, tilføjede Rasmus Sørensen senere.


For Rasmus Sørensen og Mikkel Krarup-Hansen lod det nye RallySafe-system noget tilbage at ønske med hensyn til tidtagningen, så de ser frem til hurtig forbedring af dette.
(Foto: Morten Dam/specialpressen@gmail.com)

Noget tilbage at ønske
Dog var han ikke helt tilfreds med det nye tracker-systems tidtagning, og ser frem til en hurtig forbedring af dette, så de tør fæste 100 pct. lid til de tider, som registreres på rallyprøverne. På de 10 prøver var Opel-holdet dog hurtige nok til at sikre sig en samlet fjerdeplads og dermed gode point til opgøret om årets mesterskab.


For Rasmus Sørensen og Mikkel Krarup-Hansen lod det nye RallySafe-system noget tilbage at ønske med hensyn til tidtagningen, så de ser frem til hurtig forbedring af dette.
(Foto: Morten Dam/specialpressen@gmail.com)

De præsterede klassens tredjehurtigste tid på den første og sidste prøve og mellem disse var der tæt kamp om placeringerne, så der er streget op til et spændende opgør i årets turnering om de danske rallymesterskaber.

Rasmus Sørensen Motorsport

Morten Dam - autoMOTIV/specialpress


Læs mere om:
  • Slagelse
  • 09/04/22 - Slagelse - DM Rally - DM

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport