Så meget fart og så lidt held. Det er den korte udgave af Milan Rytters fjerde afdeling af DS3 Cup, som blev kørt på Falkenberg-banen i Sverige i weekenden.
I tidtagningen var den nordjyske teenager hurtigst af alle, så forventningerne var høje til søndagens to løb. Realiteten blev dog en ganske anden.
En ikke helt optimal start på første heat sendte Milan et par placeringer ned, men den unge sæbynit lagde massivt pres på de forankørende for at generobre føringen. Den tanke blev dog hurtigt punkteret, da venstre fordæk punkterede og Milan måtte køre i pit for at få et nyt hjul på. Det gode resultat udeblev, og samtidig betød det, at startplaceringen til andet heat var bagerst i feltet.
Kampgejsten var til gengæld intakt, da Milan kørte på banen for anden gang søndag. Bagerst skulle konverteres til forrest - eller så tæt på som muligt - og den hvide DS3-racer blev sat på arbejde fra første øjeblik. Og frem kom han også, men efter bare fem omgange måtte han trække sig og køre i pit med en teknisk defekt.
(Foto: Grippo)
Og den slags har det med at sætte sig på humøret. De sorte skyer var også tydelige at se på himlen over Milan Rytter:
- Jeg er træt af, at det hele tiden går i vasken. Bilen er hurtig, og jeg kan se på mine omgangstider, at jeg kan være med i toppen, men det er som om at vi bliver ved med at blive ramt af uheld. Det er virkelig frustrerende, siger Milan Rytter, der godt ved at den slags også er en del af motorsport:
- Fejl sker og uheld sker. Det handler om at håndtere modgangen når den opstår, og jeg er taknemmelig for den indsats, Insight Racing og Touringcar Academy har leveret da tingene gik den gale vej. Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg har deres opbakning, og det betyder meget efter sådan en møgweekend.
Nu kan Milan lægge DS3-raceren på hylden for en stund. Sommerferien har også ramt motorsportens verden, og næste gang han og DS3 Cup skal i aktion, er på FDM Jyllandsringen til Grand Prix Danmark den 18-20. august.
Rytter Motorsport Læs mere om: Milan RytterFalkenberg09/07/23 - Falkenberg - DS3 Cup |