Hyundai-køreren har lavet aftale med top-racermekaniker. For Hyundai Coupé-køreren Brian Mikkelsen, Vejle, er julen i år kommet to dage tidligere end normalt.
"Hyundai Motorsport har indgået en aftale med Bent Hosbond, så han kommer til at stå for alt vedrørende bilen, og han skal således sørge for at servicere den mellem løbene," siger Brian Mikkelsen. "Med denne aftale har jeg fået en af de bedste julegaver, som jeg kunne have ønsket mig." Bent Hosbond er en af Danmarks mest erfarne racermekanikere med en meget stor international rutine. Helt tilbage i firserne var han mekaniker for bl.a. John Nielsen i Europamesterskabsserierne for formel Super VW og formel 3, og senest har han været tilknyttet High Class Racing og Kjærulf Pedersen Motorsport. Nu er det altså Brian Mikkelsens sølvgrå Hyundai Coupé, som han skal holde kørende, og det kommer pudsigt nok til at foregå i High Class Racings gamle lokaler i Fredericia, som nu er blevet overtaget af Hyundai Fredericia.
"Jan Dambo er fortsat teamchef for Hyundai Motorsport, mens Bent bliver chefmekaniker," forklarer Brian Mikkelsen. "Herudover kommer teamet til at bestå af mine to faste mekanikere fra sidste år, Frankie Jørgensen og Michael Hohn. Vi har tidligere haft flere folk tilknyttet teamet, men problemet var lidt, at vi rendte for meget i vejen for hinanden, og i samråd med Bent Hosbond har vi således valgt at koncentrere os om tre mand, der skal skrue på bilen." Til næste år får Bent Hosbond ansvaret for at holde Brian Mikkelsens Hyunda
Allerede den 27. december får Bent Hosbond rent fysisk overdraget teamets racervogn, som nu skal gøres klar til den kommende sæson i Dansk Touringcar Challenge med de seneste opdateringer. Således har man fra Hyundais internationale rallyteam fået en af de gearkasser, som fabrikskøreren Kenneth Eriksson har anvendt til grusløbene i årets VM-serie. At man har valgt at anvendt en grus-gearkasse, hænger sammen med, at gearene ligger meget tættere på hinanden i denne gearkasse end i en såkaldt asfalt-gearkasse, der på baner som Jyllands-Ringen og Ring Djursland også vurderes at ville give for meget hjulspin. Herudover har man fået en ny racermotor hjem fra England med Weber-indsprøjtning, som man nu skal i gang med at have droslet ned, så den passer til de nye restriktorer i DTC-reglementet. Derimod fortsætter man med samme undervogn som i 2000, dog vil man foretage mindre justeringer af bagvognen.
"Vi satser på at kunne komme blandt de ti bedste i DTC til næste år," fastslår Brian Mikkelsen, der sluttede sin første halve sæson i Dansk Touringcar Challenge af med en andenplads i finaleløbet i oktober på Jyllands-Ringen.
Ligesom det var tilfældet i 2000, vil Hyundai Danmark til den kommende sæson være blandt teamets hovedsponsorer, som også tæller Ejlersgaard, Goodyear, Castrol, Louis Skilte og en række lokale Hyundai-forhandlere. Netop forhandlerne vil i 2001 få rig lejlighed til at udnytte deres sponsorship af Brian Mikkelsen, idet man vil dekorere ikke mindre end 67 Coupé- og Accent-modeller i samme farver og med samme sponsorlogoer som racerbilen. Disse "får i ulveklæder" skal så blandt andet bruges som udlejningsbiler til Hyundai-forhandlernes kunder. Læs mere om: Brian Mikkelsen |