Formel 1   31/07/03

Tysklands GP - preview midterfeltet
I midterfeltet sker der ikke det store, Renault fører stadig suverænt og er ikke til at røre. De andre tre teams slås derimod indbyrdes.

Renault:
Fernando Alonso har ikke kørt på Hockenheim før i dens nuværende udformning. Så meget af testtiden fredag skal bruges til at køre sig ind på banen. Men Fernando Alonso lærer hurtigt, så det er ikke umuligt at han allerede til den første kvalifikation kan sætte en meget hurtig tid. Og ellers er chancen der selvfølgelig lørdag. Trulli derimod kender banen fra sidste år. Renault vil også benytte testtiden fredag til lige at afprøve nogle få forbedringer ved bilen. Renault satser på at det bliver varmt søndag. Man ved at Michelin dækkene klarer det fint også i varmt vejr. Man håber på at kan få begge biler i mål og helst foran McLaren som er nærmeste konkurrent. Der er dog en forskel på 40 points mellem de to teams, men forskellen skal minimeres mest muligt. Hos kørerne ligger Alonso stadig godt til og er kun 10 points efter Barrichello, som igen kun er ganske få points efter Ralf Schumacher og Montoya. Også der satses der på at gøre forskellen mindre.

BAR:
BAR havde lanceret væsentlige ændringer på bilen til det britiske GP. Og det så ud til at have hjulpet på præstationen. Man håber derfor at disse forbedringer kan overføres også til Hockenheim så man kan score yderligere points. Sidste år måtte både Jacques Villeneuve og Olivier Panis udgå fra løbet. JV er ikke den store tilhænger af den nye udformning af banen, hvorimod Jenson Button faktisk godt kan li' den. Forbedringerne fra Silverstone på bilen, er blevet yderligere modificeret til Hockenheim. Man håber at kunne forsætte den udvikling i resten af sæsonen. Men med kun 5 løb tilbage kan det knibe med at nå Renault. Afstanden er blevet for stor. Man kan derimod sikre sig en større afstand til de nærmeste konkurrenter Jordan, Sauber og Jaguar.

Jordan:
Jordan har haft nogle meget skuffende løb på det seneste. Det mener man nu at have rettet op på, og ser frem til det tyske GP med større forhåbninger end i den seneste tid. Man har fået en nye motorevolution fra Cosworth som giver håber. Man vil bruge 3 kørere til testen fredag og håber på at det samlede resultat af testen kan bidrage med værdifulde oplysninger til det endelige setup. Ralph Firman har aldrig kørt på banen før, så han skal først lære banen at kende. Teamet vil fokusere meget på setuppet, der kan nu køres med mere downforce end tidligere på banen, det mener bl.a. Gary Anderson vil give teamet lidt mere luft end ved de tidligere GP'er.

Sauber:
Sauber teamet har ikke været så heldige i år. Mange mekaniske og tekniske defekter har sendt bilerne ud af mange løb før målstregen er nået. Specielt Frentzen har været uheldig. Heidfelds præstationer har været mere konstante, han er i hvert fald kommet oftere i mål. Alligevel er det Frentzen der har scoret flest points af de to. Det virker som om at Sauber ikke har formået at få samme tempo i bilerne som mange andre teams. Man håber dog på at setuppet som er ganske anderledes end tidligere på banen kan medvirke til at man får gode placeringer denne gang. Teamet kikker lidt i retning af setuppet fra A1-Ring i Østrig som Hockenheim i den nye udformning minder lidt om. Men pålideligheden må stadig være i højsædet, samt selvfølgelig at få noget mere fart i bilerne. Ellers kommer man ikke videre i forhold til konkurrenterne.

Dons


Læs mere om:
  • 03/08/03 - Hockenheim - Formel 1

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport