Le Mans Series   09/03/09

Paul Ricard - eftermiddagstræning
Eftermiddagens test på Paul Ricard blev overskygget af det dramatiske uheld, hvor Tomas Enge strøg af banen i højfartssvinget der kaldes 11b. Efter et kort tjek på det lokale medical center, fik Enge lov til at komme tilbage til Aston Martin teamet. Her kunne han fortælle, at det ikke var et mekanisk svigt der forårsagede uheldet - "det er min fejl", har han udtalt.

Uheldet skete efter Enge havde sat tiden 1:42.575, og der skulle gå næsten en time inden den tid blev slået af Team Oreca Matmut-AIM, deres tid var 1:41.771, og dermed blev den bedste 2008 benzin bil tid slået.
Team Oreca Matmut-AIM havde dog mere i ærmet, og de satte omgangen efter tiden 1:41.442, der endte som dagens hurtigste tid.

Man kan godt sidde og undre sig lidt over at den anden Lola Aston Martin LMP1, er mere end et sekund langsommere end den forulykkede 007’er!

LMP2 klassen blev igen domineret af Team Essex, og det sker på trods af at deres Porsche RS Spyder ikke er udstyret med den nyeste motor.
Essex Porschen er opdateret med de nyeste aerodynamiske tiltag (reglemenstyrret) fra Porsche, og Casper Elgaard har udtalt at det skulle gør bilen ca. 2 sekunder langsommere pr. omgang, men teamet arbejder hårdt på at finde speeden på trods af de aerodynamiske forhindringer, og vi må jo sige at det indtil videre er lykkedes meget godt.

Som i formiddagens træning er det igen IPB Spartak Racing der dominere GT1 klassen med deres flotte Lamborghini Murcielago R-GT.
Jeg må sige at det er en overraskelse, at Luc Alphand Aventures ikke bare sætter Lamborghini teamet til vægs med deres Corvette C6.R, men det er ikke sket endnu. Er tiden løbet fra Corvetten?

GT2 klassen blev igen domineret af Hankook - Team Farnbacher, kørt af Allan Simonsen, Dominik Schwager og Pierre Kaffer. Det er en fantastisk debut for teamet, der har taget chancen at skrive kontrakt med dækfirmat Hankook, men foreløbig ser det ud til at virke, spørgsmålet er så om dækkene kan holde den speed når der skal køres race.

Eftermiddagstiderne:
Pl. # Team Tid
1 11 Team Oreca Matmut 1:41.442
2 007 Aston Martin Racing 1:42.575
3 23 Strakka Racing 1:43.551
4 10 Team Oreca Matmut 1:43.650
5 009 Aston Martin Racing 1:43.690
6 13 Speedy Racing Team Sebah 1:43.785
7 12 Signature-Plus 1:44.316
8 31 Team Essex 1:44.973
9 25 RML 1:46.105
10 33 Speedy Racing Team Sebah 1:47.575
11 38 Pegasus Racing 1:51.572
12 35 OAK Racing 1:54.446
13 55 IPB Spartak Racing 1:54.794
14 72 Luc Alphand Aventures 1:55.085
15 89 Hankook-Team Farnbacher 1:57.888
16 88 Team Felbermayr Proton 1:58.317
17 92 JMW Motorsport 1:58.900
18 84 Team Modena 1:59.398
19 76 IMSA Performance Matmut 1:59.936
20 85 Snoras Spyker Squadron 2:00.423
21 99 JMB Racing 2:00.865
22 81 Easyrace 2:01.156
23 87 Drayson Racing 2:01.319
24 75 IMSA Performance Matmut 2:02.690
25 51 ARC Bratislava-Kaneko 2:03.683
26 40 Quifel-ASM Team No time
27 79 Reiter Engineering No time

Vejgaard


Læs mere om:
  • Allan Simonsen
  • Casper Elgaard
  • Farnbacher Racing
  • Team Essex
  • Paul Ricard
  • Lola Aston Martin smadret
  • Paul Ricard - formiddagstræning
  • Paul Ricard test - tidsplan og deltagerliste

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport