Efter at man i flere standardvognsmesterskaber er begyndt at benytte den nye 1,6 liter turbomotor som bliver kaldt New Generation Touring Car motoren – eller NGTC motoren, har løbsorganisationerne også holdt øje med præstationerne på disse motorer.
I flere løbsserier har man flere gange været inde og justere på ladetrykket i forskellige bilmodeller, så konkurrencen bliver så jævnbyrdig som muligt. Det er blandt andet et stort emne i den engelske BTCC-serie.
Nu bliver der også justeret på trykket i Skandinavien, selv om det dog ikke er helt på samme måde som i resten af Europa. STCC-organisationen har besluttet at sænke ladetrykket hos Team Biogas.se med 0,05 bar. De tre gasdrevne Volkswagen Scirocco fra teamet vil altså miste en smule effekt allerede fra næste weekends løb på Karlskoga.
Han skal have taget trykket af inden næste løb (Foto: Gripping Media)
Det betyder også at bilerne vil have den mindre effekt når de i slutningen af august måned besøger FDM Jyllandsringen til Grand Prix Danmark løbet. Det er dog ikke første gang at teamet har fået nedjusteret deres ladetryk. Sidste år fik de af to omgange nedjusteret trykket fra 2,25 bar til 2,10 bar. Bilerne vil nu køre med et ladetryk på 2,00 bar.
STCC-ledelsen og især den Tekniske chef Johnny Haraldsson har nøje holdt øje med alle bilerne i mesterskabet og er kommet til det resultat at Team Biogas.se VW Sciroccoerne nu er på lige fod med benzinbilerne i svinghastighederne, men var lidt hurtige når det gik lige ud.
Bedste VW Scirocco i STCC-mesterskabet bliver kørt af Fredrik Ekblom og fører i øjeblikket mesterskabet, tre point foran Rickard Rydell i Chevrolet Cruze
Selch
Læs mere om: Fredrik EkblomTeam BiogasGelleråsen(Karlskoga)13/08/11 - Gelleråsen(Karlskoga) - STCC |