ILM Cup   10/11/11

”Ein Sieg bitte..!”
Ovenstående kunne være afskedssalutten fra direktionen i Audi hovedkvarteret i Ingoldstadt til Dr. Wolfgang Ullrich, øverste chef for Audi Motorsport og Ralf Jüttner, Teknisk direktør for Audi Sport Team Joest, inden afrejsen til Zhuhai i Kina!

Audi er lidt presset før ILM Cup-finaleløbet på Zhuhai International Circuit i Kina. Dr. Ullrich har udtalt, at 2011 har været et succesrigt år for Audi Motorsport: Sejr i 24 timers løbet på Le Mans med R18 TDI, sejr i 24 timers løbet på Spa-Franchorchamps med Audi R8 LMS og ikke mindst den samlede sejr i DTM med Martin Tomczyk og Phoenix Racing i Audi A4.
MEN i Intercontinental Le Mans Cup ”ILMC” har Peugeot sejret i alle løbene: 12 hours Sebring, Spa-Franchorchamps, Imola, Silverstone og ikke mindst ”Petit Le Mans” på Road Atlanta i Georgia, USA.


(Foto: Audi)

For Audi er det vigtigt, at gøre en god figur i Kina. En sejr vil slette det lidt dårlige år i ILM Cuppen, men vigtigst er det at vise Audi som vindere på et marked som på få år er blevet Audi´s største..! Derfor er der ekstra pres på Timo Bernhard/ Marcel Fässler og Tom Kristensen/Allan McNish for et godt resultat, minimum en sejr!!

Dr. Wolfgang Ullrich:”6-timers løbet i Zhuhai markerer afslutningen på en hård men succesfuld sæson for Audi Sport.
"Vi vandt årets vigtigste løb: 24 Hours of Le Mans, 24 timers løbet på Spa og ikke mindst DTM med Phoenix og Martin Tomczyk. Vi har lige lidt ”unfinished business” i ILM Cuppen. Derfor ønsker jeg et løb med en fair og god sportslig afvikling ( var det en til Peugeot for lidt ”spær” i løbet af sæsonen !!??) og lidt mere held end vi havde på f. eks. Silverstone og Road Atlanta. Det ville være flot, hvis vi kunne slutte med en sejr i hvad der er Audis vigtigste marked!”


(Foto: Audi)

Ralf Jüttner:
”Da vi kom til Zhuhai i 2010 var alt nyt for os. Med den erfaring vi fik sidste år, vil meget være nemmere i år. Vi håber, at vinde sæsonfinalen efter et katastrofalt løb på Road Atlanta hvor alt var imod os.Vi havde speeden og var hurtige nok og derfor er vi fortrøstningsfulde i kampen om sejren i Kina. Sidste år kørte vi med R15 TDI-bilerne og de var ikke designet til de langsomme kurver som er på Zhuhai, men vores R18 har det bedre med snævre sving…så hvis vi får et fair race, så er jeg overbevist om at vi har en god chance for en afsluttende sejr!”

Allan McNish, Audi Sport Team Joest #2:
”Mens vores konkurrenter (Peugeot) afgør kørertitlen internt, har jeg et mål tilbage: At vinde årets sidste løb. Ganske vist vandt Audi på Le Mans, men jeg vil gerne slutte et frustrerende år med en sejr. Audi R18 TDI er blevet opdateret siden Le Mans. Både på Silverstone og Road Atlanta havde vi ”speed´en”, og vi var med i kampen om sejren, men uheld i begge løb kostede sejren. Sidste år havde vi en tæt kamp med Peugeot om sejren, men en safety-car periode og nogle ”mystiske” manøvrer fra vores konkurrent kostede os sejren. Zhuhai har nogle meget snævre sving,vores R18 er nok mere designet til svingene på Le Mans, men måske kan vejret spille en afgørende rolle!?”


(Foto: Audi)

Tom Kristensen, Audi Sport Joest #2:
”Jeg glæder mig til historiens sidste ILM Cup-løb. Til næste år bliver serien til et officielt FIA-mesterskab. Sidste år kørte jeg for første gang på Zhuhai. Banen er smal og har hurtige langsider og mange langsomme sving. Bremserne skal arbejde og et godt grip er vigtigt. Tilskuerne her er meget entusiastiske og jeg glæder mig til at møde de kinesiske fans igen. Deres interesse i vores sport er i hurtigt udvikling og det er deres viden og entusiasme også. Det er vigtigt med et godt resultat, helst en sejr da Kina er det hurtigst voksende marked for Audi… faktisk verdens største! Det bliver et spændende løb for os!”

Them


Læs mere om:
  • Allan McNish
  • Marcel Fässler
  • Timo Bernhard
  • Tom Kristensen
  • Audi Sport Team Joest
  • Zhuhai
  • 13/11/11 - Zhuhai - ILM Cup

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk