24H Series   14/01/18

Danskerne i 24H Dubai
Man kan ikke sige, at 24H Dubai 2018 var danskernes løb. Talrige problemer ramte bilerne med danskere i og selv om det blev til et par podieplaceringer, så måtte de fleste rejse hjem uden pokaler. Vi tager dem lige kort i den rækkefølge de kom i mål generelt.

#308 Peugeot 308 - Kim Holmgaard / Michael Carlsen. De to lå højest blandt danskerne generelt, men det er ikke noget, de vægter så højt. Mere væsentligt for dem var, at det kneb med at hænge på de hurtigste i TCR-klassen. De stolede på, at bilen havde bevist, den var robust ved flere tidligere løb, men her blev de også skuffet lidt. En knækket trækaksel krævede et længere pitstop og dermed var den gevinst, man skulle have høstet ved pålidelighed, gået fløjten. De sluttede som nummer 5 i TCR klassen.


Kim Holmgaard, Michael Carlsen
(Foto: Henning Smed)

#908 Peugeot 308 - Henrik Sørensen. Hans bil lå mod slutningen tæt sammen med den anden Peugeot 308, men indenfor den sidste time bød den også på en overraskelse, da de måtte slæbes ind i pitten. Grunden var en knækket trækaksel, som var en følgeskade af en påkørsel tidligere i løbet. Heldigvis fik teamet hurtigt skiftet akslen, så Henrik nåede målet og bibeholdt en 6. plads i TCR klassen.


Henrik Sørensen
(Foto: Henning Smed)

#216 Seat Leon - Benny Simonsen, fulgte lidt længere ned som nummer 8 i TCR-klassen. Også her spillede trækakslen en rolle. Teamet havde efter et par timer en mindre kollision, som ikke umiddelbart så ud til at have forårsaget alvorlig skade. Men 6 timer senere knækkede trækakslen netop i den side, hvor kollisionen var sket. Derefter var bilen i pit talrige gange og det holdt den tilbage på resultatlisten.


Benny Simonsen
(Foto: Henning Smed)

#171 Peugeot RCZ - Søren Jönsson / Lars Mogensen / Niels Nyboe / Christian Hansen / Kasper Bruun. Teamet blev brugt som stødball af andre biler flere gange i løbet. Dog uden alvorlige skader - lige indtil den sidste time. Da blev de for alvor ramt af en Porsche og de måtte have RCZ'en i pit for at reparere hjulophænget. De mange uheld havde allerede sat dem så meget tilbage, at de ikke for alvor kunne kæmpe med om førstepladsen i A2 klassen, men en podieplacering med en andenplads kom aldrig i fare.


Søren Jönsson, Lars Mogensen, Niels Nyboe, Christian Hansen, Kasper Bruun
(Foto: Henning Smed)

#164 Renault Clio - Steffan Jusjong. Denne Clio fik en ordentlig en på ørerne sent fredag aften og teamet (og ikke mindst Steffan selv) måtte arbejde hårdt på at få den gjort klar igen. Et pitstop på over en time satte dem langt tilbage, men de kom også på podiet med en tredjeplads i A2.


Steffan Jusjong
(Foto: Henning Smed)

#239 Ginetta G55 - Michael Klostermann / Claus Klostermann / Rene Rasmussen / Tommy Laugesen. Bilen havde tempoet - ingen tvivl om det, da teamet en kort overgang førte GT4 klassen. Men så blev også de ramt af kollisioner. Flere af slagsen, hvor den sidste kostede et pitstop på ikke mindre end 4 timer. Det fjernede alt håb om en god placering og de kom ind som nummer 8 i GT4 klassen.


Michael Klostermann, Claus Klostermann, Rene Rasmussen, Tommy Laugesen
(Foto: Henning Smed)

#786 BMW 335i - Niels Borum / Anders Lund / Sune Marcussen / Michael Nielsen. Her er det i særklasse mest uheldige danske hold. En kollision med en anden bil, som spandt foran dem, efter få timers kørsel ødelagde en oliekøler. Derefter satte de yderligere tid til da de måtte stoppe ude på banen og slæbes i pit og endelig satte den defekt gearkasse det sidste søm i kisten omkring midnat og de måtte udgå.


Niels Borum, Anders Lund, Sune Marcussen, Michael Nielsen
(Foto: Henning Smed)

Henning Smed


Læs mere om:
  • Dubai Autodrome
  • 13/01/18 - Dubai Autodrome - 24H Series

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk