DM Rally   07/10/20

Lærerigt rally
HVIS MAN STARTER , historien fra rallyet med slutresultatet, så er historien faktisk imponerende for Njor Racing, alias Mikkel Njor og Julie Schmidt Matthiesen i deres Suzuki Swift. De manglede 26 sekunder i at følge klasse vinderne Oliver Saust/Peter Holm Rasmussen i Opel Adam helt til dørs til DM3/Rally Naturens Rige med base ved Tarm Idrætscenter.

LØBETS hoved ingredienser var 73 kilometers hastighedsprøver, fordelt på 4 forskellige prøver, to rundbaner og to gennemgående, igen fordelt med 70 procent asfalt og 30 procent grus.

HVIS MAN SÅ STARTER , historien fra Prøve 1, hvor teamet får bølle bank med 19 sekunder, så er man ligesom i gang. Dog fik de reduceret tidstabet anden gang prøven skulle køres til kun 2 sekunder.

MIKKEL NJOR , ’det var første gang at jeg skulle gøre på grus, og det gik faktisk udmærket, men bilen var absolut ikke klargjort til dette. Bilen er lav og hård og grusvejene var hård mod Swiftens bund, der har vi noget at arbejde med i at få Suzuki’en bygget om til en egentlig rallybil, den kørte fint nok på gruset, men afskærmning af tank, udstødning og bremser skal der i hvert fald kigges på’.

’På SS4 og 8 får vi bank med hhv. 20 og 10 sekunder, men der er vi undskyldt, da bilens bremser er grund i tidstabet her, her måtte vi køre ’safe’ da bilens bremser ikke fungerede optimalt overhovedet. Og på SS6 havde vi et ’moment’, men fik den reddet med sindssyg høj puls efterfølgende’.

PÅ DE REELLE , asfalt prøver er teamet hurtigst, og det selvom de denne gang kørte efter løbets sikkerheds noter.
_ Ingen tvivl om at skal det være optimalt så skal de lave deres egne noter, det gjorde de til DM2 på Falster, og det fungerede klart bedre.
_ Koncentrationen og forberedelserne under notekørslen er bedre og skarpere, når man laver sine egne noter, det har teamet i hvert fald fået med i ballasten fra dette løb.

TILFREDSE , med egen indsats og slutproduktet, når det tages i mente, at gruset var Mikkels ilddåb og bilen skal bygges mere om, den er stadig for meget banebil, men så er de manglede 26 sekunder også tålelige – teamet lærer meter for meter, prøve for prøve mere om hvad rally er og står af, det fik de i hvert fald en smagsprøve på i dette rally i og omkring Tarm og Skjern.

/Allan POST


Læs mere om:
  • Mikkel Njor
  • Njor Racing
  • Ikast
  • 03/10/20 - Ikast - DM Rally

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport