Efter denne korte pause er det nu det gælder. Det er nu Audi skal vise os at de har fået styr på R15+ TDI og det er nu de skal slå Team Oreca Matmut og deres Peugeot 908 HDi-FAP og samtidig skal Aston Martin Racing vise at deres Lola - Aston Martin ikke er helt tabt bare fordi den køre på benzin. Med det samme bilerne er på banen sparker Dindo Capello en spændende kvalifikation i gang med at sætte tiden 1:42,320 for Audi Sport Team Joest, men AIM Team Oreca Matmut kommer godt med fra start med deres Oreca 01 – AIM, med tiden 1'42.685, men det hjælper ikke så meget for Dindo forbedre Audi tiden til 1:41,632, og vi har ikke set Peugeot’en på banen endnu.
Begge team returnerede til pit’en efter disse hurtige omgange.
LMP2 klassen domineres af OAK Racing og deres Pescarolo – Judd med tiden 1:47,474, efter ca. 7 minutter, skarpt forfulgt af Lola HPD Coupe.
Med under 10 minutter tilbage af kvalifikationen har vi stadig ikke set Team Oreca Matmut og deres Peugeot 908 HDi-FAP, men med 9 minutter tilbage kommer de på banen sammen med Aston Martin Racing.
Med 8 minutter tilbage tager Strakka Racing den øjeblikkelig pole position i LMP2 med tiden 1:44,989.
6 minutter tilbage og Audi Sport Team Joest er tilbage på banen igen med Dindo bag rattet, så det er nu slaget står.
Aston Martin Racing’s første tid var 1:43,643, og her er det Stefan Mücke der sætter tiden, og samtidig sætter Nicolas Lapierre tiden 1:41,195, og er dermed i en foreløbig pole position sammen med Team Oreca Matmut og deres Peugeot 908 HDi-FAP.
Både Team Oreca Matmut og Audi Sport Team Joest er tilbage i pit, og dermed har Peugeot foreløbig vist sig som det stærkeste, men kan de holde løbs distancen?
Kvalifikationstiderne:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Tid |
Diff. |
|
1 |
4 |
LMP1 |
Team Oreca Matmut |
Peugeot 908 HDi-FAP |
1:41,195 |
|
2 |
7 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
1:41,632 |
+00,437 |
3 |
9 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola - Aston Martin |
1:42,354 |
+01,159 |
|
4 |
6 |
LMP1 |
AIM Team Oreca Matmut |
Oreca 01 - AIM |
1:42,685 |
+01,490 |
5 |
13 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Lola B10/60 Coupe - Rebellion |
1:43,435 |
+02,240 |
6 |
12 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Lola B10/60 - Rebellion |
1:44,032 |
+02,837 |
|
7 |
5 |
LMP1 |
Beechdean Mansell |
Ginetta-Zytek 09S |
1:44,475 |
+03,280 |
8 |
8 |
LMP1 |
Signature Plus |
Lola - Aston Martin |
1:44,914 |
+03,719 |
9 |
42 |
LMP2 |
Strakka Racing |
HPD ARX-01c |
1:44,989 |
+03,794 |
|
10 |
40 |
LMP2 |
Quifel - Asm Team |
Ginetta-Zytek 09S |
1:47,112 |
+05,917 |
11 |
24 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo - Judd |
1:47,474 |
+06,279 |
12 |
25 |
LMP2 |
RML |
Lola HPD Coupe |
1:47,491 |
+06,296 |
|
13 |
41 |
LMP2 |
Team Bruichladdich |
Ginetta-Zytek 09S |
1:48,439 |
+07,244 |
14 |
30 |
LMP2 |
Racing Box |
Lola Coupe B09 - Judd |
1:48,635 |
+07,440 |
15 |
37 |
LMP2 |
WR / SALINI |
WR-Zytek |
1:49,567 |
+08,372 |
|
16 |
29 |
LMP2 |
Racing Box |
Lola Coupe B09 - Judd |
1:49,931 |
+08,736 |
17 |
39 |
LMP2 |
KSM |
Lola B08/47 - Judd |
1:50,913 |
+09,718 |
18 |
27 |
LMP2 |
Race Performance |
Radical SR9 - Judd |
1:52,612 |
+11,417 |
|
19 |
44 |
FLM |
DAMS |
FLM - Oreca - 09 |
1:52,936 |
+11,741 |
20 |
48 |
FLM |
Hope Polevision Racing |
FLM - Oreca - 09 |
1:53,090 |
+11,895 |
21 |
36 |
LMP2 |
Pegasus Racing |
Courage-Oreca LC75 |
1:53,418 |
+12,223 |
|
22 |
49 |
FLM |
Applewood Seven |
FLM - Oreca - 09 |
1:53,447 |
+12,252 |
23 |
45 |
FLM |
Boutsen Energy Racing |
FLM - Oreca - 09 |
1:53,850 |
+12,655 |
24 |
43 |
FLM |
DAMS |
Formula Le Mans - Oreca - 09 |
1:54,187 |
+12,992 |
|
25 |
47 |
FLM |
Hope Polevision Racing |
FLM - Oreca - 09 |
1:54,305 |
+13,110 |
26 |
46 |
FLM |
JMB Racing |
FLM - Oreca - 10 |
2:00,775 |
+19,580 |
|
I morgen er der en kort warm-up tidligt på dagen, og ved middags tid starter 8 timers løbet. Vejgaard
Læs mere om: Tom KristensenPaul Ricard11/04/10 - Paul Ricard - Le Mans Series |