LMI Cup   30/09/10

Road Atlanta - 1. fri træning
Peugeot hurtigst i første fri træning
Det var Franck Montagny og Peugeot 908 HDi der viste vejen under onsdagens træning ved Petit Le Mans, som køres på Road Atlanta. Tiden var 1:07,652 og den blev sat i den afsluttende del af træningen.
Den første fri træning var ellers længe var domineret af Audi, hvor Tom Kristensen i starten af træningen var absolut hurtigt, han og resten af Audi #7 teamet endte som 3. hurtigste bil 1½ sekund efter den hurtigste Peugeot.

LMP2 klassen blev domineret af Muscle Milk Team CytoSport’s Porsche RS Spyder som kørte tiden 1:10,947 hvilket var knapt 3,3 sekunder efter dagens hurtigste bil, men alligevel imponerende af denne efterhånden let aldrende LMP2 Porsche racer.

GT klassen blev ikke overraskende domineret af Risi Competiziones to Ferrari F430 GT’er, og selvom Jan Magnussen og Corvette Racing teamet kun er 7. hurtigst i denne træning, er de kun cirka et halvt sekund efter de hurtige Risi biler.

Desværre var Panoz teamet ikke på banen med deres nye Panoz Abruzzi, uvist af hvilken årsag.
Til gengæld var Porsche Motorsports North America på banen med deres Porsche 911 GT3R Hybrid, men de fik kun rullet 5 omgange i denne træning, så deres præstation kan ikke måles med de andres GT2 udfra den præstation.

Tiderne fra 1. fri træning:
Pl. # Kl. Mærke Tid Diff.
1 8 P1 Peugeot 908 HDI FAP 1:07,652
2 9 P1 Audi R15 1:08,717 -01,065
3 7 P1 Audi R15 1:09,174 -01,522
4 7 P1 Peugeot 908 HDI FAP 1:09,540 -01,888
5 37 P1 Lola B06/10 AER 1:09,679 -02,027
6 6 P2 Porsche RS Spyder 1:10,947 -03,295
7 8 P1 Lola B09 60/Judd 1:11,581 -03,929
8 1 P2 HPD ARX-01c 1:12,143 -04,491
9 16 P2 Lola B09 86/Mazda 1:13,092 -05,440
10 12 P1 Lola B06 10/AER 1:13,465 -05,813
11 99 LMPC Oreca FLM09 1:16,178 -08,526
12 35 P2 Pescarolo P01/Judd 1:16,200 -08,548
13 52 LMPC Oreca FLM09 1:16,752 -09,100
14 95 LMPC Oreca FLM09 1:17,155 -09,503
15 89 LMPC Oreca FLM09 1:17,479 -09,827
16 36 LMPC Oreca FLM09 1:17,778 -10,126
17 55 LMPC Oreca FLM09 1:18,004 -10,352
18 73 LMPC Oreca FLM09 1:19,492 -11,840
19 62 GT2 Ferrari 430 GT 1:20,719 -13,067
20 61 GT2 Ferrari 430 GT 1:20,937 -13,285
21 92 GT2 BMW E92 M3 1:20,939 -13,287
22 90 GT2 BMW E92 M3 1:21,102 -13,450
23 1 GT2 Ferrari 430 GT 1:21,126 -13,474
24 4 GT2 Doran Design Ford GT 1:21,218 -13,566
25 4 GT2 Chevrolet Corvette ZR1 1:21,270 -13,618
26 45 GT2 Porsche 911 GT3 RSR 1:21,323 -13,671
27 3 GT2 Chevrolet Corvette ZR1 1:21,368 -13,716
28 44 GT2 Porsche 911 GT3 RSR 1:21,607 -13,955
29 2 GT2 Ferrari 430 GT 1:21,792 -14,140
30 40 GT2 Doran Design Ford GT 1:22,048 -14,396
31 17 GT2 Porsche 911 GT3 RSR 1:22,319 -14,667
32 75 GT2 Jaguar XKRS 1:23,125 -15,473
33 33 GT2 Jaguar XKRS 1:23,478 -15,826
34 911 GTH Porsche 911 GT3R Hybrid 1:24,067 -16,415
35 63 GTC Porsche 911 GT3 Cup 1:25,650 -17,998
36 54 GTC Porsche 911 GT3 Cup 1:25,707 -18,055
37 10 GT2 Doran Design Ford GT 1:26,067 -18,415
38 88 GTC Porsche 911 GT3 Cup 1:26,533 -18,881
39 77 GTC Porsche 911 GT3 Cup 1:26,655 -19,003
40 48 GTC Porsche 911 GT3 Cup 1:26,686 -19,034
41 23 GTC Porsche 911 GT3 Cup 1:27,597 -19,945
42 69 GTC Porsche 911 GT3 Cup 1:27,789 -20,137
43 28 GTC Porsche 911 GT3 Cup 1:30,904 -23,252

Træningerne fortsætter i dag på Road Atlanta.

Vejgaard


Læs mere om:
  • Franck Montagny
  • Jan Magnussen
  • Tom Kristensen
  • Audi Sport Team Joest
  • Corvette Racing
  • CytoSport
  • Peugeot Sport
  • Risi Competizione
  • Road Atlanta
  • 02/10/10 - Road Atlanta - LMI Cup
  • Petit Le Mans - tidsplan og data

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk