ILM Cup   11/09/11

Silverstone - Warm-up
Så er det i dag slaget står på Silverstone, og efter gårsdagens kvalifikation som delvist blev forstyrret af regn, så ser det ud til at dagens løb kan starte i tørvejr og med en temperatur på ca. 13 grader, men med relativ høj luftfugtighed.

Dagens første punkt er dog en warm-up, som varede 20 minutter, og der er kun 48 biler tilbage. MIK Corse har trukket deres Zytek 09 Hybrid ud, efter et uheld lørdag, hvorefter det blev konstateret at bilen ikke kan repareres på banen.

Allerede midtvejs i denne warm-up blev RML LMP2 raceren parkeret ude på banen med teknisk defekt, og på samme tidspunkt kom der et par punkteringer i GTE klassen, så sessionen var ikke helt udramatisk

Lotus Jetalliance har en udskifting på teamet til løbet i dag, og det er sådan at danske David Heinemeier Hansson skal køre med i Lotus Evora nummer 64.
Desværre er bilen ikke blandt de hurtigste i GTE pro klassen, men jeg synes dog at vi kan spore fremskridt, og vi skal holde fast i de positive sider af dette projekt.

LMP1 klassen blev domineret af Audi og Peugeot, de kæmpede hele session med at finde grip, specielt til fronten af bilen, og man eksperimenterede med flere forskellige næser til begge biler, og derfor ligger begge biler ikke i toppen af feltet.

Endnu værre er det for Aston Martin LMP1 teamet, som slet ikke kan finde noget der minder om fart i deres bil, efterhånden ligner det et total katastrofe projekt.

LMP2 klassen blev igen domineret af Nissan motorer, men stadig er der meget spænding i denne klasse, hvor der ikke er nogen storfavorit til sejren.

GTE pro viste sig fra sin gode side, ved også at kunne så tvivl om hvem der skal vinde denne klase senere på dagen, for BMW motorsport var hurtigst under warm-up, hvorimod Ferrarierne har domineret den øvrige del af weekenden.

Allan Simonsen og Hankook-Team Farnbacher var godt med i denne warm-up, ca. 1 sekund langsommere end den hurtigste i klassen. Lad os håbe på at Allan og teamet kan finde en løsning på at få lidt mere grip til løbet senere på dagen.

Tiderne fra morgenens warm-up:
Pl. # Class Kørere Mærke Tid Omg
1 LMP1 Timo Bernhard Audi 1'47.667 10
Marcel Fässler
8 LMP1 Franck Montagny Peugeot 1'48.038 9
S.Sarrazin
2 LMP1 Tom Kristensen Audi 1'48.844 11
Allan McNish
24 LMP1 Jacques Nicolet Pescarolo/Judd 1'49.944 10
Alexandre Prémat
Olivier Pla
13 LMP1 Andrea Belicchi Lola/Toyota 1'50.498 10
J-C.Boullion
15 LMP1 Mathieu Lahaye Pescarolo/Judd 1'50.876 10
Guillaume Moreau
Pierre Ragues
12 LMP1 Nicolas Prost Lola/Toyota 1'51.740 9
Neel Jani
16 LMP1 Emmanuel Collard Pescarolo/Judd 1'51.889 10
C.Tinseau
Julien Jousse
46 LMP2 Mathias Beche Oreca/Nissan 1'52.488 10
Pierre Thiriet
Jody Firth
10  7 LMP1 S.Bourdais Peugeot 1'52.703 5
Simon Pagenaud
11  45 LMP2 D.Kraihamer Oreca/Nissan 1'55.382 5
T-C.Ebbesvik
12  7 LMP1 Adrián Fernández Lola/Aston Martin 1'56.386 9
Harold Primat
Christian Klien
13  26 LMP2 Franck Mailleux Oreca/Nissan 1'56.562 9
Lucas Ordóñez
Jean-Karl Vernay
14  40 LMP2 Michel Frey Oreca/Judd 1'56.944 8
Ralph Meichtry
Marc Rostan
15  41 LMP2 Karim Ojjeh Zytek/Nissan 1'57.041 9
Tom Kimber-Smith
Olivier Lombard
16  36 LMP2 Mike Newton HPD 1'57.053 8
Tommy Erdos
Ben Collins
17  42 LMP2 Nick Leventis HPD 1'57.982 9
Danny Watts
Jonny Kane
18  39 LMP2 L.P.-Companc Lola/Judd 1'58.224 9
Matias Russo
Pierre Kaffer
19  35 LMP2 Jean-F.Yvon Pescarolo/Judd 2'01.298 9
F.Da Rocha
Patrice Lafargue
20  99 FLM Kyle Marcelli Oreca 2'03.564 8
Chapman Ducote
Luca Moro
21  56 GTE P Andy Priaulx BMW 2'04.476 9
Uwe Alzen
22  95 FLM Mirco Schultis Oreca 2'05.053 8
Patrick Simon
Julien Schell
23  77 GTE P Marc Lieb Porsche 2'05.269 9
Richard Lietz
24  51 GTE P G.Fisichella Ferrari 2'05.328 9
Gianmaria Bruni
25  76 GTE P Patrick Pilet Porsche 2'05.344 8
Wolf Henzler
26  55 GTE P Augusto Farfus BMW 2'05.452 9
Jörg Müller
27  89 GTE P Dominik Farnbacher Ferrari 2'05.548 9
Allan Simonsen
28  66 GTE P Rob Bell Ferrari 2'06.099 9
James Walker
29  63 GTE A Gianluca Roda Porsche 2'06.121 9
Patrick Long
30  71 GTE P Jaime Melo Ferrari 2'06.197 9
Toni Vilander
31  59 GTE P Stéphane Ortelli Ferrari 2'06.450 9
F.Makowiecki
32  75 GTE P Marc Goossens Porsche 2'07.216 9
Marco Holzer
33  82 GTE A Klaas Hummel Ferrari 2'07.738 7
A.Christodoulou
Phil Quaife
34  79 GTE P Sam Hancock Aston Martin 2'08.001 8
Simon Dolan
Chris Buncombe
35  67 GTE A Raymond Narac Porsche 2'08.265 6
Nicolas Armindo
36  65 GTE P James Rossiter Lotus 2'08.407 9
Johnny Mowlem
Karl Wendlinger
37  92 FLM John Hartshorne Oreca 2'08.824 8
Stephen Keating
Philip Keen
38  93 FLM Aldous Mitchell Oreca 2'09.283 8
Jordan Grogor
Bassam Kronfli
39  70 GTE P M.Broniszewski Ferrari 2'09.880 7
Philipp Peter
40  50 GTE A P.Bornhauser Chevrolet 2'09.934 8
Julien Canal
Gabriele Gardel
41  57 GTE A Tracy Krohn Ferrari 2'10.173 8
Nic Jönsson
Michele Rugolo
42  64 GTE P L.L.-Hoyer Lotus 2'10.883 9
Martin Rich
David Hansson
43  58 GTE P F.Jakubowski Ferrari 2'12.362 9
Anthony Beltoise
Nicolas Marroc
44  60 GTE A Fabien Giroix Aston Martin 2'16.261 7
Roald Goethe
Mike Wainwright
45  61 GTE A P.Perazzini Ferrari 2'17.947 3
Marco Cioci
Stéphane Lemeret
46  62 GTE A Pierre Ehret Ferrari 2'21.652 4
Tim Mullen
Roger Wills
47  88 GTE A H.Felbermayr Jr. Porsche 2'30.502 3
Christian Ried
48  43 LMP2 Barry Gates MG-Lola/AER 1
Warren Hughes
Rob Garofall

Vejgaard


Læs mere om:
  • Allan Simonsen
  • David Heinemeier Hansson
  • Tom Kristensen
  • Silverstone
  • 11/09/11 - Silverstone - ILM Cup

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport