Nu er den første fri træning kørt og Toyota Racing var hurtigst og ikke overraskende efterfulgt af de Audi R18 e-tron quattro fra Audi Sport Team Joest. Tiderne i den første fri træning er ikke markant hurtigere end tiderne vi så i de uofficielle træninger. Tom Kristensens Audi var den langsomste af de to Audier, men jeg er sikker der er noget bedre tider i begge Audier senere på dagen Hurtigste benzin LMP1 var Strakka Racing’s HPD ARX 03a – Honda efterfulgt af Rebellion Racings Lola B12/60 Coupé – Toyota. Benzin LMP1’erne var til gengæld markant langsommere i denne træning, i forhold til de uofficielle træninger
Toyota racing på vej imod den hurtigste tid (Foto: FIA WEC)
LMP2 klassen var det Signatech Nissan og deres Oreca 03 – Nissan der var hurtigst. LMP2 klassen viste i denne træning overraskende stor spredning på tiderne, og det er helt sikkert at ikke alle har vist hvad de kan.
view op imod pitlane på Fuji (Foto: FIA WEC)
GTE pro klassen bragte også en overraskelse og det var at Team Felbermayr-Proton var hurtigst med deres Porsche 911 RSR (997) efterfulgt af de to AF Corse Ferrarier. GTE am var det Larbre Competition der var hurtigst med deres Chevrolet Corvette C6-ZR1.
Eneste bil der ikke fik sat en tid denne session var Lotus LMP2 teamet med deres Lola B12/80 Coupé – Lotus.
Senere på dagen dansk tid er der endnu en fri træning
Tiderne:
|
Pl |
# |
Klasse |
Team |
Bil |
Tid |
Gap |
|
1 |
7 |
P1 |
Toyota Racing |
Toyota TS030 - Hybrid |
1:28.809 |
- |
2 |
1 |
P1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 e-tron quattro |
1:29.228 |
+0.419 |
3 |
2 |
P1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 e-tron quattro |
1:29.457 |
+0.648 |
|
4 |
21 |
P1 |
Strakka Racing |
HPD ARX 03a - Honda |
1:31.038 |
2.229 |
5 |
12 |
P1 |
Rebellion Racing |
Lola B12/60 Coupé - Toyota |
1:31.654 |
2.845 |
6 |
22 |
P1 |
JRM |
HPD ARX 03a - Honda |
1:31.700 |
2.891 |
|
7 |
15 |
P1 |
OAk Racing |
Oak Pescarolo - Honda |
1:31.732 |
2.923 |
8 |
13 |
P1 |
Rebellion Racing |
Lola B12/60 Coupé - Toyota |
1:33.466 |
4.657 |
9 |
26 |
P2 |
Signatech Nissan |
Oreca 03 - Nissan |
1:33.525 |
4.716 |
|
10 |
25 |
P2 |
ADR-Delta |
Oreca 03 - Nissan |
1:33.655 |
4.846 |
11 |
24 |
P2 |
OAK Racing |
Morgan - Nissan |
1:34.046 |
5.237 |
12 |
49 |
P2 |
Pecom Racing |
Oreca 03 - Nissan |
1:34.424 |
5.615 |
|
13 |
44 |
P2 |
Starworks Motorsports |
HPD ARX 03b - Honda |
1:34.510 |
5.701 |
14 |
23 |
P2 |
Signatech Nissan |
Oreca 03 - Nissan |
1:34.888 |
6.079 |
15 |
29 |
P2 |
Gulf Racing Middle East |
Lola B12/80 Coupé - Nissan |
1:35.864 |
7.055 |
|
16 |
41 |
P2 |
Greaves Motorsport |
Zytek Z11SN - Nissan |
1:36.639 |
7.830 |
17 |
31 |
P2 |
Lotus |
Lola B12/80 Coupé - Lotus |
1:37.780 |
8.971 |
18 |
77 |
GTE Pro |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 RSR (997) |
1:41.378 |
12.569 |
|
19 |
51 |
GTE Pro |
Af Corse |
Ferrari F458 Italia |
1:41.708 |
12.899 |
20 |
71 |
GTE Pro |
Af Corse |
Ferrari F458 Italia |
1:42.000 |
13.191 |
21 |
97 |
GTE Pro |
Aston Martin Racing |
Aston Martin Vantage V8 |
1:42.021 |
13.212 |
|
22 |
50 |
GTE Am |
Larbre Competition |
Chevrolet Corvette C6-ZR1 |
1:42.175 |
13.366 |
23 |
57 |
GTE Am |
Krohn Racing |
Ferrari F458 Italia |
1:42.233 |
13.424 |
24 |
88 |
GTE Am |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 RSR (997) |
1:43.932 |
15.123 |
|
25 |
70 |
GTE Am |
Larbre Competition |
Chevrolet Corvette C6-ZR1 |
1:44.104 |
15.295 |
26 |
55 |
GTE Am |
JWA-Avila |
Porsche 911 RSR (997) |
1:44.310 |
15.501 |
27 |
32 |
P2 |
Lotus |
Lola B12/80 Coupé - Lotus |
0 |
|
|
Vejgaard
Læs mere om: Tom KristensenFuji14/10/12 - Fuji - FIA WEC - FIA VM |