FIA WEC   12/10/12

Fuji - 2. fri træning
World Endurance ChampionshipAnden fri træning er nu kørt og denne gang var det Audi Sport Team Joest der var hurtigst med deres Audi R18 e-tron quattro. Desværre var det ikke bilen hvor Tom Kristensen sidder. Tiden der blev sat af Audi nummer 1 var 1:28.462, og det er foreløbig den hurtigste tid som er sat.

Det hele startede ellers med en kølig og våd racerbane, og derfor var tiderne i den første halvdelen af denne trænings session ikke noget at prale med. Efterhånden som banen blev kørt tør faldt tiderne også, men desværre bød denne session på flere tekniske udfordringer for forskellige teams og her i blandt Toyota. Alligevel satte Toyota Racing denne sessions næstbedste tid.


Dagens hurtigste Audi
(Foto: FIA WEC)

Hurtigste benzin LMP1 var igen Strakka Racing’s HPD ARX 03a – Honda som ikke forbedrede deres tid fra den første session. Efterfulgt af Rebellion Racings Lola B12/60 Coupé – Toyota. Igen er Benzin LMP1’erne overraskende langsomme, og de er slet ikke i nærheden af hybrid LMP1'erne og jeg er en smule skuffet over at de sakker bagud i forhold til den ny teknologi.

Hurtigste LMP2 var Starworks Motorsports og HPD ARX 03b – Honda efterfulgt af ADR-Delta med deres Oreca 03 – Nissan. Kampen i LMP2 klassen er i gang, og der er er ikke nogen klar favorit til sejren. Det giver som udgangspunkt det bedste racerløb når en hel klasse er så lige som LMP2 klassen er. Jeg glæder mig allerede nu til både kvalifikationen og løbet.

GTE pro klassen bragte igen overraskelsen Team Felbermayr-Proton frem som hurtigste team med deres Porsche 911 RSR (997) efterfulgt af Aston Martin Racing og deres Aston Martin Vantage V8. GTE am klassen blev total domineret af Larbre Competition og deres Chevrolet Corvette C6-ZR1.

Det var dagens sidste tænings session. Lødag byder både på en træning og kvalifikation.

# Klasse Team Bil Tid
1 LMP1 Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro 1:28.462
7 LMP1 Toyota Racing Toyota TS030 - Hybrid 1:28.466
2 LMP1 Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro 1:29.184
21 LMP1 Strakka Racing HPD ARX 03a - Honda 1:30.936
12 LMP1 Rebellion Racing Lola B12/60 Coupé - Toyota 1:31.263
22 LMP1 JRM HPD ARX 03a - Honda 1:31.319
13 LMP1 Rebellion Racing Lola B12/60 Coupé - Toyota 1:31.671
15 LMP1 OAk Racing Oak Pescarolo - Honda 1:31.819
44 LMP2 Starworks Motorsports HPD ARX 03b - Honda 1:32.712
25 LMP2 ADR-Delta Oreca 03 - Nissan 1:32.890
49 LMP2 Pecom Racing Oreca 03 - Nissan 1:33.394
32 LMP2 Lotus Lola B12/80 Coupé - Lotus 1:33.415
24 LMP2 OAK Racing Morgan - Nissan 1:33.453
41 LMP2 Greaves Motorsport Zytek Z11SN - Nissan 1:34.272
26 LMP2 Signatech Nissan Oreca 03 - Nissan 1:34.905
29 LMP2 Gulf Racing Middle East Lola B12/80 Coupé - Nissan 1:35.000
23 LMP2 Signatech Nissan Oreca 03 - Nissan 1:35.342
31 LMP2 Lotus Lola B12/80 Coupé - Lotus 1:35.756
77 LMGTE Pro Team Felbermayr-Proton Porsche 911 RSR (997) 1:40.877
97 LMGTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin Vantage V8 1:41.285
51 LMGTE Pro Af Corse Ferrari F458 Italia 1:41.497
70 LMGTE Am Larbre Competition Chevrolet Corvette C6-ZR1 1:42.096
50 LMGTE Am Larbre Competition Chevrolet Corvette C6-ZR1 1:42.236
71 LMGTE Pro Af Corse Ferrari F458 Italia 1:42.257
57 LMGTE Am Krohn Racing Ferrari F458 Italia 1:42.651
88 LMGTE Am Team Felbermayr-Proton Porsche 911 RSR (997) 1:42.858
55 LMGTE Am JWA-Avila Porsche 911 RSR (997) 1:43.699

Vejgaard


Læs mere om:
  • Tom Kristensen
  • Fuji
  • 14/10/12 - Fuji - FIA WEC - FIA VM

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport