Dagens anden frie træning op til årets sidste World Endurance Championship løb er nu afsluttet og denne gang var det Toyota Racing der var hurtigst. De klippede næste 2 sekunder af tiden fra første session, og selvom de to Audi’er er placeret lige efter Toyota’en i tabellen, så er de mere end 1½ sekund efter Toyota’en Der behøver ikke være noget skræmmende i at Audi er så langt efter Toyota. På den anden side er der nok en del aften værkstedstimer til Audi mekanikere og teknikere for at finde et setup der kan matche Toyota speeden.
Toyota på vej imod dagens hurtigste tid. (Foto: Toyota Racing)
LMP1 privat klassen er ved at spidse en smule til og denne gang var det Rebellion Racing Lola der var hurtigst, 2.003 efter Toyota’en, med kun et ½ sekund efter Audi.
LMP2 var det Lotus der var hurtigst med deres Lola B12/80 Coupé - Lotus, 1,1 hurtigere end ADR-Delta på andenpladsen. Gap’et i LMP2 klassen plejer ikke at være så stor som det er i denne session. Det må betyde at der i de fleste teams fortsat eksperimenteres med setuppet.
Aston Martin Racing var i denne session hurtigste GTE Pro bil, med deres Vantage foran AF Corse , med Team Felbermayr-Proton på 3. pladsen med deres Porsche.
GTE-Am klassen var det AF Corse-Waltrip’s Ferrari der var hurtigs og tilmed hurtigere end GTE Pro Af Corse Ferrarien. Den hurtigste tid i klassen var 2:06.471 og næsthurtigst i klassen var Larbre Competition med deres Chevrolet Corvette C6-ZR1 og deres bedste tid var 2:07.311.
Nu er dagens kørsler slut for WEC feltet og lørdagen byder på en fri træning og en kvalifikation.
Tiderne fra anden fri træning:
|
# |
Klasse |
Team |
Bil |
Omg. |
Tid |
|
7 |
LMP1 |
Toyota Racing |
Toyota TS030 - Hybrid |
42 |
1:50.573 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 e-tron quattro |
37 |
1:51.731 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 e-tron quattro |
35 |
1:52.093 |
|
12 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Lola B12/60 Coupé - Toyota |
26 |
1:52.576 |
22 |
LMP1 |
JRM |
HPD ARX 03a - Honda |
29 |
1:53.563 |
21 |
LMP1 |
Strakka Racing |
HPD ARX 03a - Honda |
38 |
1:53.755 |
|
13 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Lola B12/60 Coupé - Toyota |
34 |
1:53.813 |
15 |
LMP1 |
Oak Racing |
Oak Pescarolo - Honda |
31 |
1:54.146 |
32 |
LMP2 |
Lotus |
Lola B12/80 Coupé - Lotus |
32 |
1:55.290 |
|
25 |
LMP2 |
ADR-Delta |
Oreca 03 - Nissan |
25 |
1:56.391 |
24 |
LMP2 |
Oak Racing |
Morgan - Nissan |
34 |
1:56.577 |
23 |
LMP2 |
Signatech Nissan |
Oreca 03 - Nissan |
35 |
1:56.920 |
|
44 |
LMP2 |
Starworks Motorsports |
HPD ARX 03b - Honda |
33 |
1:56.970 |
49 |
LMP2 |
Pecom Racing |
Oreca 03 - Nissan |
34 |
1:57.142 |
26 |
LMP2 |
Signatech Nissan |
Oreca 03 - Nissan |
37 |
1:57.479 |
|
31 |
LMP2 |
Lotus |
Lola B12/80 Coupé - Lotus |
37 |
1:57.586 |
41 |
LMP2 |
Greaves Motorsport |
Zytek Z11SN - Nissan |
33 |
1:58.447 |
29 |
LMP2 |
Gulf Racing Middle East |
Lola B12/80 Coupé - Nissan |
19 |
2:00.918 |
|
97 |
LMGTE Pro |
Aston Martin Racing |
Aston Martin Vantage V8 |
35 |
2:05.678 |
51 |
LMGTE Pro |
Af Corse |
Ferrari F458 Italia |
35 |
2:05.778 |
77 |
LMGTE Pro |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 RSR (997) |
31 |
2:05.993 |
|
61 |
LMGTE Am |
Af Corse-Waltrip |
Ferrari F458 Italia |
33 |
2:06.471 |
71 |
LMGTE Pro |
Af Corse |
Ferrari F458 Italia |
32 |
2:07.124 |
50 |
LMGTE Am |
Larbre Competition |
Chevrolet Corvette C6-ZR1 |
34 |
2:07.311 |
|
88 |
LMGTE Am |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 RSR (997) |
34 |
2:07.511 |
57 |
LMGTE Am |
Krohn Racing |
Ferrari F458 Italia |
33 |
2:08.238 |
70 |
LMGTE Am |
Larbre Competition |
Chevrolet Corvette C6-ZR1 |
33 |
2:09.417 |
|
55 |
LMGTE Am |
Jwa-Avila |
Porsche 911 RSR (997) |
33 |
2:09.848 |
|
Vejgaard
Læs mere om: Tom KristensenShanghai28/10/12 - Shanghai - FIA WEC - FIA VM |